در دیدار و گفتگوی “ناصر ابوشریف” نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اورمیه مطرح شد:
اگر کشورهای اسلامی از زمانی که امام راحل خمینی کبیر روز قدس را روز جهان اسلام معرفی کرد تاکنون، به اهمیت مسئله فلسطین بعنوان مسئله جهان اسلام توجه میکردند، فلسطین اکنون آزادشده بود.
کد خبر: ۲۷۷۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹ 14 August 2016

دیدار و گفتگوی "ناصر ابوشریف” نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اورمیه

به گزارش تابناک آذربایجان غربی : ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران و شکیبائی جانشین دبیرکل جمعیت دفاع ازفلسطین و همراهانشان پس ازشرکت در نمازجماعت به امامت حجت الاسلام دکترمهدی قریشی نماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی و امام جمعه اورمیه همراه با سایراعضای جمعیت در استان با ایشان ملاقات کردند.

دراین جلسه پس از تقدیر و تشکر دکترمنصورفر دبیرجمعیت دفاع ازفلسطین ازهمکاریها و مساعدتهای امام جمعه اورمیه، ناصرابوشریف درخصوص آخرین وضعیت وتحولات فلسطین اشغالی گزارش مختصرومفیدی را ارائه نمود.

ابوشریف با اشاره به اینکه ۷ سال پیش نیز به اورمیه جهت شرکت دریک اجلاس وحدت اسلامی شرکت کرده بود گفت:بیش ازیکصدسال است که از اشغال فلسطین ومسجدالاقصی قبله اول مسلمین که با نقشه استعمارگر پیر (انگلستان ) طراحی واجرا شد می گذرد و قبل ازانگلیس، ناپلئون بناپارت هم این نقشه شوم را درسرمی پروراندکه سرانجام استعمارگران غرب این نقشه شوم را پیاده کردند که سرنخی بود برای تجزیه خاورمیانه، تضعیف امت واحداسلامی (شیعه وسنی) و امروز می بینیم ازحضورصهیونیزم در ایجادجنگهای داخلی درخاورمیانه چه هزینه هائی را برای جامعه اسلام متحمل نموده ،که ایجاد جنگ داخلی درسوریه،عراق و… ادامه نقشه صهیونیزم است.

وی درادامه افزود :متاسفانه آنچه قلب مسلمین جهان را بدردمی آورد تماشاچی بودن برخی کشورهای جهان اسلام و حتی کمکهای مالی عربستان در راستای اجرائی شدن نقشه صهیونیسم وغرب جهت تجزیه عراق وسوریه ازیک سو و امتناع از یاری فلسطین ازسوی دیگر مانع تسریع درتحقق آرمانهای مقاومت فلسطین است.

وی با اشاره باینکه استکبار غرب به هم پیمانانشان درجهان اسلام ازجمله عربستان وترکیه هم رحم نکرده وبمنظور رسیدن به هدف اصلیشان یعنی تجزیه و تفرقه و نابودی جهان اسلام هم ­قسم شده اند که بلا استثنا کشورهای اسلامی اعم از هم پیمان یا مخالف به توسعه دست نیابند و مثال بارز آن اخیرا دست داشتن غربیها درکودتای نافرجام ترکیه بود که ثابت کرد استکبارجهانی درراستای تامین اهدافشان به همپیمانان خودهم رحم نمی کنند.

وی درپایان گزارش خود گفت: اگر کشورهای اسلامی از زمانی که امام راحل خمینی کبیر روز قدس را روز جهان اسلام معرفی کرد تاکنون، به اهمیت مسئله فلسطین بعنوان مسئله جهان اسلام توجه میکردند، فلسطین اکنون آزادشده بود. ما درباب تذکر تاکید داریم امروز فلسطین تنها نقطه ثقل وحدت اسلامی برای حل و رفع اختلافات مذهبی و قومی است، چرا که فلسطین یک مسئله سیاسی و اقتصادی یا منطقه تصرف شده فیزیکی نیست، مسأله فلسطین، مسأله جهان اسلام است.

در ادامه این دیدار،حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، ضمن خوش آمدگوئی مجدد و تقدیراز زحمات و تلاشهای دبیرجمعیت دفاع ازفلسطین در استان آذربایجان غربی، در برنامه ریزی برای حضور ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ارومیه، اظهار امیدواری کرد که با تداوم و توسعه شاخه های استانی جمعیت درسطح کشور بتوانیمبرخلاف شعار فتنه ۸۸ (نه غزه نه لبنان جانم فذای ایران)، به شفاف سازی توطئه علیه جهان اسلام بیشتر کمک کنیم و ملت ایران را بیش ازپیش به موضوع فلسطین اشغالی حساس کنیم.

سیدمهدی قریشی درادامه افزود:‌امروز مسئله فلسطین مهمترین مسئله جهان اسلام است والحمدللله با تدابیرامام راحل و رهبرمعظم انقلاب هم مردم ایران و هم نظام جمهوری اسلامی توجه خاصی به موضوع فلسطین اشغالی دارند.

وی افزود:سرانجام فلسطین پیروزخواهدشد چرا کهخداوندخود به مسلمانان در راه جهاد قول پیروزی داده است که امیدواریم نسل حاضر این پیروزی را بچشم خودببینند.

امام جمعه اورمیه درپایان سخنانش ازوضعیت معیشتی وزندگی مردم غزه وکرانه باختری پرسید که ابوشریف دراین باره گفت:

تقریبا بیش از۸۰ درصد مردم غزه بعلت ادامه محاصره کامل صهیونیستها ازطریق کمکهای سازمانهای بین المللی و ایران و چندکشور انگشت شمار اسلامی زندگی معیشتی خودرا می گذرانند.

وی درباره محاصره اقتصادی غزه افزود: متاسفانه رژیم نژادپرست صهیونیستی درکرانه باختری نیز به طرق مختلف مردم آن قسمت را مورد تحریم و تحدید قرارداده، تاجائی که به علت وجود تاسیسات آب آشامیدنی و برق در اختیار خودشان، وقت و بی وقت کلید قطع را می زند تا مردم فلسطین رنگ زندگی عادی را نبینند.

ابوشریف همچنین درباره نحوه فعالیت کشاورزی درکرانه باختری گفت: رژیم صهیونیستی اسرائیل با ممانعت از صادرات تولیدات کشاورزی مسلمانان این بخش را نیز فلج کرده، بطوریکهانبوهی ازبازارتولید گل وگیاه که هلندیها طالبش بودند را به ورشکستگی و نابودی کشانده و همچنین ازمحصولاتکشت انبوه توت فرهنگی نیز دچار همین سرنوشت گردیده است.

ناصرابوشریف درپایان این بخش از توضیحاتش به امام جمعه اورمیه و جمع حاضرگفت: رژیم صهیونیستی مانع هرگونه تولیدات کارخانه فلزات درغزه وکرانه باختری شده و تمامی این مراکز را موردهدف حمله قرارداده و با خاک یکسان کرده است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در قدس نیز با افزایش مالیات برمسلمانان و ممانعت از زاد و ولد مسلمین و اجرایی کردن طرح کاهش جمعیت مسلمین که ازسال ۲۰۰۶ کلیدخورده درصدد کاهش جمعیت فلسطینیان بوده که خوشبختانه نتوانسته است طرحش را اجرائی کند، اما به هرصورت۳۴ درصد جوانان ما درقدس بیکارند و کارگران و کارکنانی هم که کارمی کنند را با اجبار برای پرداخت مالیات ۴۸ درصدی مانع پس انداز فلسطینیان می شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار