رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان خبر داد:
وی ادامه داد: درحالی که صادرات در سطح کشور در این مدت 21 درصد رشد داشته، این موضوع در استان گلستان با کاهش 30 درصدی مواجه شده است.
کد خبر: ۲۷۶۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰ 13 August 2016
 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: توسعه صادرات با تکیه بر توان داخلی به کشورهای هدف و از طریق تشکیل کنسرسیوم های صادراتی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

حسینقلی قوانلو در جلسه کمیته پایش تجارت خارجی استان با اشاره به کاهش صادرات گلستان، افزود: در 4 ماهه نخست سال جاری با کاهش صادرات در استان مواجه بودیم و به نوعی افت صادراتی داشتیم.
وی ادامه داد: درحالی که صادرات در سطح کشور در این مدت 21 درصد رشد داشته، این موضوع در استان گلستان با کاهش 30 درصدی مواجه شده است.
رییس صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به کشورهای هدف صادراتی اضافه کرد: صادرات به کشور همسایه با مشکلات عدیده ای روبروست و تجار و بازرگانان ما در امر صادرات بعلت اعمال قوانین سختگیرانه و تغییر نیازهای ترکمنستان با مشکل مواجه هستند.
قوانلو ضمن تاکید بر گسترش بازارهای هدف صادراتی استان به کشورهایی مانند روسیه، افزود: باید کالاهای صادراتی را احصاء نموده و مسائل و مشکلات را برطرف و این رشد منفی را جبران نمود تا رشد صادراتی مطابق با شعار سال محقق گردد. 
وی در این جلسه که با موضوع بررسی و تحلیل وضعیت تولید و صادرات لبنیات برگزار شد، کشورهای عمده هدف صادراتی لبنی را شامل عراق ،افغانستان و ترکمنستان بیان کرد و تشکیل و ایجاد کنسرسیوم صادراتی فرآورده‎های لبنی استان گلستان را خواستار شد.
به گفته وی، هدف از تشکیل کنسرسیوم صادراتی، افزایش توان رقابت و قدرت صادراتی واحدهای صنعتی خرد و کوچک و از بین بردن رقابت منفی بین واحدها است.
رییس صنعت ،معدن و تجارت گلستان اظهار داشت: در استان 20 واحد لبنیاتی کوچک و خرد داریم که با تشکیل کنسرسیوم صادراتی محصولات لبنی این واحدها می توانند هم محصولات تولیدی خود را صادر نموده و نیز در جهت توسعه صادرات و رشد اقتصادی استان گام بردارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار