شهردار سبزوار از بهره‌برداری از 70 طرح عمرانی و فرهنگی همزمان با هفته سبزوار در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۷۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۱ 26 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محمدعلی طالبی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه هفته پایانی اردیبهشت ماه به نام هفته سبزوار در تقویم تاریخ نامگذاری شده است، اظهار داشت: با توجه به این مسئله و قدمت تاریخی این شهرستان ویژه برنامه‌های مهمی برای این هفته در نظر گرفته شده است.

شهردار سبزوار با بیان اینکه در این هفته بیش از 70 پروژه عمرانی، فرهنگی و سرمایه‌ای در شهرستان کلنگ‌زنی و به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: این میزان و کلنگ‌زنی و بهره‌برداری از پروژه‌ها در 80 سال گذشته در سطح شهرستان بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه پروژه شهربازی سبزوار نیز در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: این پروژه از مهم‌ترین مطالبات مردم شهرستان است که متاسفانه به دلیل برخی از مشکلات مدت تحویل آن به تعویق افتاده بود.

طالبی با بیان اینکه شهرداری سبزوار برای اجرای این پروژه بیش از 800 میلیون تومان هزینه کرده است، گفت: تاکنون مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای اجرای این پروژه از سوی شهرداری و پیمانکار هزینه شده و براساس توافقنامه‌ای که با پیمانکار صورت گرفته قرار شده تا فاز نخست پروژه که شامل راه‌اندازی شهربازی است قبل از خرداد ماه اجرایی شود.

شهردار سبزوار با بیان اینکه کارشناسان موسسه استاندارد برای تست این دستگاه‌ها در شهرستان حضور یافته‌اند، ادامه داد: در حال حاضر چند دستگاه این پارک تفریحی تست‌زنی و مورد تایید قرار گرفته و چند دستگاه نیز در مرحله تست‌زنی قرار دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری سبزوار نسبت به برخی از دستگاه‌های نصب شده در این مجموعه اعتراضاتی دارد، گفت: براساس توافق صورت گرفته پیمانکار باید اسناد خرید دستگاه‌های نصب شده در محل شهربازی، قیمت فاکتور شده این دستگاه‌ها و تاییدیه موسسه استاندارد به شهرداری سبزوار برای بررسی تحویل دهد.

طالبی افزود: متاسفانه در دوره گذشته قیدی در قرارداد پیمانکار آمده که شهرداری حق خود از احداث شهربازی جدید در شهرستان سلب کرده و تا 15 سال حق احداث شهربازی جدید را در سبزوار ندارد و هرگونه احداث شهربازی جدید باید با نظر و اجازه پیمانکار باشد.

شهردار سبزوار با بیان اینکه تلاش ما در مجموعه مدیریت شهری ایجاد انضباط مالی در بخش‌ها و سازمان‌های مختلف تابعه شهرداری است، یادآور شد: خوشبختانه در سال گذشته توانستیم با برنامه‌ریزی و بدون دغدغه 60 درصد از بودجه را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه با همراهی و همدلی شورای اسلامی شهر نیز بودجه امسال شهرداری در قبل از عید نوروز ابلاغ شده است، گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته امروز شهرداری سبزوار با همه سازمان‌ها، ارگان‌های دولتی و وزارتخانه‌ها دارای تعامل است و توانستیم با استفاده از این تعامل به کسب رتبه‌های برتر در سطح ملی و استانی در بین شهرداری‌های کشور دست پیدا کنیم.

شهردار سبزوار با اشاره به اینکه امروز سطح رضایتمندی مردم از شهرداری سبزوار افزایش جدی داشته است، عنوان کرد: خوشبختانه بر اساس آمارهای ثبت شده در سازمان بازرسی کل کشور، دستگاه‌های نظارتی و قوه قضائیه شاهد کاهش جدی شکایت‌های مردمی از شهرداری سبزوار در مدت یک سال و نیم گذشته بوده‌ایم که نشان از همدلی و همراهی مردم با این مجموعه پر کار است.

طالبی با اشاره به اینکه شهرداری سبزوار امروز در حوزه ملی دارای کد شناسایی شده است، افزود: امروز روند کاری در مجموعه شهرداری طوری است که سازمان‌های تابعه ما نیز به سمت درآمدزایی و استقلال درآمد می‌روند و این مسئله در مدیریت و ایجاد انضباط مالی در شهرداری موثر است.

وی با اشاره به پیگیری‌های شهرداری سبزوار در زمینه توسعه مناطق و معابر شهری این شهرستان یادآور شد: یکی از مناطق شهری که در این زمینه مورد توجه واقع شده منطقه خیابان رضوی سبزوار که در این محدوده اقدامات ویژه‌ای برای بازگشایی معابر در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان رضوی به صورت جدی پیگیر حفظ بافت تاریخی در این منطقه است ادامه داد: در این زمینه نیز ما با اداره‌کل میراث همراه و همدل هستیم و درصددیم تا بتوانیم دو مورد از خانه‌های تاریخی در این محله را تملک کنیم.

شهردار سبزوار با بیان اینکه میراث فرهنگی با اجرای عملیات بازگشایی معابر در این منطقه از شهر موافقت نمی‌کند، گفت: کلیات طرح بازگشایی در هیئتی متشکل از مسئولان و کارشناسان شهرداری و میراث به تصویب رسیده و در حال حاضر در حال بررسی جزئیات طرح و مذاکره برای رفع موانع موجود هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار