مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی :
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال چهارمین جشنواره شعر عاشورایی در استان برگزار می‌شود، گفت: از سال گذشته با تلاشها و پیگیریهایی که انجام شد، حق نوار مرزی برای ۳ هزار فرهنگی استان در ۴ شهرستان مرزی برقرار شد.
کد خبر: ۲۷۴۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 09 August 2016
عباس لامعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: خراسان جنوبی از نظر کارهای پژوهشی، آموزشی و علمی در کشور جایگاه خوبی قرار دارد و در زمینه علمی و قبولی کنکور بعد از استان یزد خراسان جنوبی در جایگاه دوم است.

وی با بیان اینکه فرهنگیان خراسان جنوبی وجدان کاری زیادی دارند، افزود: در زمینه قبولی دانش‌آموزان در کنکور و دانشگاه‌های مطرح کشور، فرایند وجدان کاری معلمان و انگیزه زیاد دانش آموزان تأثیر زیادی دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در زمینه مسابقات نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و مسابقات قرآنی امسال خراسان جنوبی توانست رتبه‌های اول تا پنجم و در زمینه مسابقات آزمایشگاهی هم رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کند.

لامعی با بیان اینکه سال گذشته میزبان 3 همایش بزرگ بودیم، افزود: برای نخستین بار در کشور، استان خراسان جنوبی میزبان همایش ملی آموزش ابتدایی ایران بود و دو همایش دیگر هم در این مدت با عنوانهای جشنواره شعر عاشورایی و مسابقات مدارس فنی حرفه‌ای و کاردانش کشور در استان برگزار شد.

وی بیان کرد: یکی از ابتکارات آموزش و پرورش خراسان جنوبی در بخش فرهنگی، برگزاری سوگواره شعر عاشورایی است و از آن جایی که استان خراسان جنوبی، استانی مذهبی با مردمی با فرهنگ است سه سال پشت سر هم این جشنواره توسط آموزش و پرورش استان برگزار شد که به دلیل عملکرد خوب، دبیرخانه جشنواره شعر عاشورایی به خراسان جنوبی واگذار و امسال نیز چهارمین جشنواره شعر عاشورایی در این استان برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با وجود اینکه خراسان جنوبی تا استان اهواز فاصله زیادی دارد اما این استان توانست در بخش دانش آموزی در بحث اردوهای راهیان نور بعد از استان اهواز مقام دوم را در اعزام دانش‌آموزان به این اردوها از آن خود کند.

لامعی با اشاره به برقراری حق نوار مرزی، افزود: از سالهای گذشته برقراری حق نوار مرزی مطرح بوده اما تنها در حد حرف بود که در سال گذشته با پیگیریهای انجام شده حق نوار مرزی برای 3 هزار همکار فرهنگی در 4 شهرستان نهبندان، سربیشه، زیرکوه، درمیان برقرار و بین 150 تا 300 هزار تومان به حقوق آنها افزوده شد.

وی تصریح کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان برای آنها یک حق ویژه است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار