با هدف ارزیابی توانمندی های گروه های سرود انجام شد:
اردوی رقابتی یک روزه گروه های سرود مسجدی با حضور بیش از 300 نفر از گروه های فعال در قالب 27 گروه در اردوگاه تفریحی شهید بهشتی گلمکان برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۴۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶ 08 August 2016

به گزارش تابناک رضوی، این اردو را فرهنگ سرای انتظار در ادامه اجرای جشنواره مسجدی ها و با هدف ارزیابی توانمندی گروه های سرود و انتخاب گروه های برتر که تمرین بیشتر داشته و ازفرصت های آموزشی و ظرفیت های گروه سرود استفاده بیشتری کردند، برگزار کرد.

سید سجاد جلینی،‌ مدیر فرهنگ سرای انتظار در حاشیه اجرای گروه های سرود اظهار کرد: فضای جشنواره به دنبال تعیین گروه های اول و دوم نیست و بیشتر تلاش می کند تا گروه های برتر را به عنوان الگو به دیگر گروه ها معرفی کند.

وی با اشاره به اینکه گروه ها برای توانمند شدن باید به دنبال اجرای بیشتر در مساجد مختلف شهر باشند،‌ ادامه داد: ملاک های امتیاز دهی در جشنواره مسجدی ها تمرین بیشتر و اجرای بیشتر است.

وی ادامه داد: گروه هایی که در ایام دهه کرامت اجرای بیشتر داشته باشند از جوایز فرهنگی و امتیازات جشنواره برخوردار خواهند شد.

سرودخوانی گروه ها با ارزیابی حسین انفرادی،‌ نماینده خانه سرود انقلاب اسلامی در خراسان رضوی ادامه یافت و 27 گروه مسجدی توانمندی های خود را به نمایش گذاشتند.

حسین انفرادی در پایان این مراسم ارتقاء توانمندی گروه ها را نسبت به گذشته مثبت ارزیابی کرد و گفت: پیشرفت خوبی حاصل شده و این موضوع هم با استفاده از ظرفیت سرگروه هایی بود که از با تجربه خود توانستند گروه های سرود مسجدی را ارتقاء دهند.

وی با بیان اینکه ارتقاء کیفی سرود به زمان بیشتری نیاز دارد،‌ ادامه داد: برنامه ریزی جشنواره ها و اتفاقات دیگری در حوزه سرود با هدف تعالی بخشی به این هنر است تا جریان انتقال مفاهیم از طریق سرود شکل گیرد.

انفرادی به ضرورت توجه به بحث های فنی و علمی در تمرین های سرود اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی های منسجم برای رسیدن سرود به جایگاه مردمی آن نیاز است.

وی تأکید کرد: اگر می خواهیم جریان سرود به جایگاه واقعی خود برسد، همه نهادها و ارگان ها و تشکل های دولتی و مردمی باید وارد این جریان شوند.

گفتنی است گروه های سرود مساجد امام حسین(ع) واقع در بلوار عبدالمطلب،‌ سیدالشهداء(ع) در بلوار جلال آل احمد، امام حسن عسکری(ع) در خیابان افسرشمالی،‌ جوادالائمه (ع)، صاحب الزمان(عج) و امام سجاد(ع) در منطقه قاسم آباد، حضرت ابوالفضل(ع) در محله چراغچی،‌ حسینیه ولی عصر(عج) واقع در شهرک شهید باهنر به عنوان گروه های برتر سرود معرفی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار