رئیس سازمان حج و زیارت از دیدار خانواده معظم شهدای منا با مقام عظمای ولایت و برگزاری اولین همایش بین المللی بزرگداشت یاد و خاطره شهدای منا در شهریورماه جاری خبر داد.
کد خبر: ۲۷۳۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴ 07 August 2016
سعید اوحدی افزود: دیدارخانواده معظم شهدای منا با مقام عظمای ولایت و اولین همایش بین المللی بزرگداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم منا با حضور رئیس جمهوری و شخصیت های داخلی و خارجی در روزهای سیزدهم تا بیست و یکم شهریور ماه جاری برگزارخواهد شد.
وی با تاکیدبربیانات رهبرمعظم انقلاب مبنی بر زنده نگهداشتن یاد وخاطرشهدای مظلوم منا اظهارکرد: برپایی این آیین ها را هفت کمیته در قالب برگزاری مراسم، اطلاع رسانی، تبلیغات، محتواه و تولید، نهادهای مردمی، حقوقی و بین الملل عهده دار خواهند بود.
وی اظهارداشت: معاونت فرهنگی بنیاد شهید، خبرگزاری جمهوری اسلامی، صدا و سیما، بعثه مقام معظم رهبری در امورحج، سازمان بسیج ، معاونت کنسولی وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به ترتیب عهده دار مسئولیت این هفت کمیته هستند.
وی خاطر نشان کرد: در طول این ایام همچنین برنامه های متفاوتی در سراسر کشور شامل میزگردهای حقوقی و راه های پیگیری احقاق حقوق خانواده های شهدای منا، نمایشگاه عکس، مقاله، دل نوشته و غیره در پاسداشت یاد و خاطره شهدای منا برگزار خواهد شد.
سخنگوی ستاد بزرگداشت شهدای منا با بیان اینکه فاجعه منا یکی از عمیق ترین و گسترده ترین فاجعه تاریخ اسلام است، گفت: در فاجعه اسف بار منا به دلیل بی کفایتی پلیس و مسئولان آل سعود بیش از هفت هزار نفر از حجاج مظلوم جهان اسلام به شهادت رسیدند.
اوحدی با تاکید بر اینکه برنامه های بزرگداشت یاد و خاطر شهدای منا با برگزاری دعای عرفه به پایان خواهد رسید، تصریح کرد: در طول این مدت همچنین برنامه هایی از قبیل شب شعر، گزیده ای از وصیت نامه شهدای منا ، پخش کلیپ، سرود هایی در وصف شهدای منا و دیگر برنامه هایی در این زمینه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
رئیس سازمان حج افزود: همچنین با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با شورای اسلامی شهرها، در این ایام تعدادی از بوستانها، خیابان ها، کوچه ها و دیگر مکان های شهری به نام شهدای منا نام گذاری خواهد شد.
به گفته وی، انتشار تمبر های یادبود به نام شهدای مظلوم منا و اجرای برنامه طرح سپاس توسط بنیاد شهید انقلاب اسلامی نیز از دیگر برنامه های این ایام است.
اوحدی با بیان اینکه دیدار مسئولان با خانواده شهدای منا از دیگر برنامه های این ایام است، گفت: در این ایام همچنین در 14 کشور خارجی که عزیزان خود را در فاجعه منا از دست داده اند آیین هایی توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشورمان برگزار خواهد شد.
درفاجعه اسف بار منا در مملکت حجاز (عرستان) به دلیل به کفایتی پلیس و مسئولان آل سعود بیش از هفت هزار نفر از مسلمان جهان به شهادت رسیدن که از این تعداد 461 شهید متعلق به کشور است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار