آیت‌الله مکارم شیرازی بر لزوم توجه به اشتغال دانشجویان پس از فراغت از تحصیل اشاره و عنوان کرد: اگرچه اشتغال وظیفه دانشگاه نیست اما باید دانشگاه‌ها هم به فکر رفع این چالش باشند.
کد خبر: ۲۷۲۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷ 06 August 2016

به گزارش تابناک رضوی، آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با رییس دانشگاه پیام نور استان با اشاره به اینکه بسیاری از دانشجویان از طبقات متوسط و پایین جامعه هستند، افزود: بسیاری از همین دانشجویان امکان پرداخت شهریه حتی با تخفیفات را هم نداشته و علی‌رغم استعداد خوب، بنیه مالی مناسبی ندارند. تمهیدات دانشگاه پیام نور به منظور اخذ شهریه پایین به نسبت دیگر دانشگاه‌ها مناسب است چراکه سرمایه‌های اصلی مملکت همین استعدادهای خوب در دانشگاه‌هاست.

وی افزود: علی‌رغم اینکه ژاپن با بمب اتم نابود شد اما به کمک همین استعدادها و نیروی انسانی خود توانست که برخیزد و امروزه به یکی از اقتصادهای برتر تبدیل شود.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه بر لزوم توجه به اشتغال دانشجویان پس از فراغت از تحصیل اشاره و عنوان کرد: اگرچه اشتغال وظیفه دانشگاه نیست اما باید دانشگاه‌ها هم به فکر رفع این چالش باشند.

پس از وی دکتر محمدعلی داوریار، رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی، ضمن تبریک فرارسیدن ایام ولادت حضرت معصومه(س) با اشاره به لوگوی دانشگاه که شامل سه کتاب باز است، افزود: از ابتدای سال تحصیلی جدید به منظور تسهیل آموزش، کتاب همراه، استاد همراه و کلاس همراه بر بستر تلفن همراه پیاده‌سازی و اجرا خواهد شد تا اگر دانشجویی حتی در منزل بخواهد به تعلیم بپردازد، این امکان برای وی فراهم باشد.

وی با اشاره به 550 واحد داخلی و بین‌المللی دانشگاه پیام نور در کشور افزود: امروز مرزها در دانشگاه پیام‌نور برداشته شده و اکنون دانشگاه به یک نهاد فرهنگی تاثیرگذار در جامعه تبدیل شده است. شهدای مدافع حرم دانشگاه سند افتخار دانشگاه هستند که تلاش ما اهتمام و پاسداری از خون این شهیدان دانشجوی گران‌قدر است.

رییس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی با اشاره به اخذ پایین‌ترین شهریه در میان سایر دانشگاه‌ها در پیام نور گفت: با تمام مشکلات، کیفیت محوری همیشه در کلیه برنامه‌ریزی‌های کلان دانشگاه مد نظر بوده و علی‌رغم مشکلات بسیار و کمبود منابع، هیچگاه کیفیت آموزش در پیام نور لطمه ندیده است.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین جباریان، رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام‌نور مشهد، نیز با تاکید بر لزوم حل مشکلات فرهنگی عنوان کرد: برای افزایش غنای فرهنگی دانشگاهیان طرح‌های بسیاری از سوی نهاد پیگیری شده است از جمله دوره‌های تدبر در قرآن، ضیافت اندیشه، اخلاق و تربیت و... مدنظر قرار گرفته اما برای استفاده بیشتر از اساتید حوزوی احتیاج به تعامل بیشتر با حوزه‌های علمیه است.

منبع: روابط عمومی دانشگاه پیام نور خراسان رضوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار