امام جمعه کردکوی:
حجت‎الاسلام موسی شاعری در خطبه‎های نماز جمعه امروز شهرستان کردکوی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با اقشار مختلف مردم، اظهار کرد: همانطور که معظم‎له به بدعهدی و وعده‎های توخالی و دروغین آمریکا اشاره کردند مردم ایران از کودتای 28 مرداد تاکنون شاهد تناقض و خلف وعده آمریکا بوده و کاملا مشخص است که این کشور در اخلاق‎مداری و تمدن هیچ زمینه‎ای ندارد.
کد خبر: ۲۷۲۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵ 05 August 2016
امام جمعه کردکوی با اشاره به وعده‎های توخالی آمریکا گفت: مرور دشمنی‎ها و مزاحمت‎های آمریکا از گذشته تاکنون نشان‎دهنده آن است که این کشور در اخلاق‎مداری و تمدن هیچ زمینه‎ای ندارد.

 حجت‎الاسلام موسی شاعری در خطبه‎های نماز جمعه امروز شهرستان کردکوی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با اقشار مختلف مردم، اظهار کرد: همانطور که معظم‎له به بدعهدی و وعده‎های توخالی و دروغین آمریکا اشاره کردند مردم ایران از کودتای 28 مرداد تاکنون شاهد تناقض و خلف وعده آمریکا بوده و کاملا مشخص است که این کشور در اخلاق‎مداری و تمدن هیچ زمینه‎ای ندارد.

*تولد رژیم صهیونیستی به دلیل حمایت آمریکا بود

وی افزود: دشمنی و مزاحمت‎های آمریکا همیشه بوده که به طور خاص با انقلاب اسلامی شروع شده و تاکنون نیز ادامه دارد و به لطف خداوند و موضع‎گیری‎های به‎موقع و رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری این انقلاب و مردم به راه خود ادامه دادند و این کشور استکباری به اهداف خود نرسیده است.

امام جمعه کردکوی با اشاره به جنگ آمریکا و ویتنام، جنگ آمریکا علیه ویتنام را به جنگ عربستان علیه یمن تشبیه کرد و گفت: آمریکا در آن جنگ با بی‎احترامی به همه سازمان‎ها به ویرانی و کشتار مردم بی‎گناه ادامه داد در جنگ علیه افغانستان و عراق هم از سازمان ملل همانند یک ابزار استفاده کرد و به جنایات و کشتار خود ادامه داد.

شاعری خاطرنشان کرد: متولد شدن رژیم صهیونیستی به دلیل حمایت‎های آمریکا بوده است، اگر حمایت‎های آمریکا نبود رژیم غاصب صهیونیستی موجودیت نداشت و در آن زمان تشکیل نمی‎شد.

وی با بیان اینکه ایران در برخی مسائل برای سایر کشورها الگو بوده و در برخی موارد نیز نیازمند الگوگیری است، حضور شجاعانه مردم به‎ویژه جوانان در جنگ نابرابر عراق علیه ایران، وجود امنیت و آرامش در کشور، فراوانی نعمت و برکت، حضور نیروهای امنیتی مقتدر و سربازان گمنام، رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری از جمله مواردی بر شمرد که حسرت بسیاری از کشورها را به دنبال داشته است.

*ایران گرفتار بی‎انصافی و نبود اعتدال در مصرف و ضعف اخلاقی است

امام جمعه کردکوی ادامه داد: با وجود نعمات فراوان، کشور  گرفتار نبود اعتدال در مصرف و ضعف اخلاقی است؛ در حالی شاهد اسراف و هدر رفت در موارد مختلف هستیم که عده‎ای از مردم در کشورمان در شام شب نیز محتاج هستند، بنابراین ایران در صرفه‎جویی و استفاده صحیح در مصارف گوناگون اعم از آب، برق، نان و... الگوی دیگران نبوده است.

*اعمالی همچون دریافت حقوق‎های نجومی نشانه بی‎تقوایی است

شاعری با بیان اینکه در اوایل انقلاب اعتقادات و تقوای مردم بسیار زیاد بود، بیان داشت: امروزه بی‎تقوایی‎هایی همچون پیدایش حقوق‎های نجومی، تفاوت‎های مختلف در نرخ کالاها در بازار، فسادهای اداری و ... در کشور دیده می‎شود که با اوایل انقلاب اسلامی منافات دارد.

*قم گنبد اسلام و سنگر علم و تقوا است/ عزت ملت ایران از وجود حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) است

وی با اشاره به ولادت حضرت معصومه(س)، یادآور شد: حضرت معصومه(س) از جایگاه ویژه و والایی برخوردار بودند و کریمه اهل بیت نام داشتند؛ تمام داشته‎ها و عزت ملت ایران از وجود حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) است.

امام جمعه کردکوی با بیان اینکه دختران امروز مادران فردا هستند، ابراز داشت: دین اسلام برای همسر، دختر و برادر اهمیت زیادی قائل شد و مادران از جایگاه بالاتری نسبت به پدران برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه انسان در زندگی همیشه باید دور از سکون و در حال تکامل باشد، قانع نبودن مؤمنان به درجه دینداری کنونی و تلاش همیشگی برای افزایش تقوا را از ویژگی‎های مؤمنان برشمرد و گفت: حضرت معصومه(س) به دلیل علاقه فراوان به امام رضا(ع) و مسائل دیگر از مدینه مهاجرت کردند که پیش از رسیدن به امام رضا(ع) در قم وفات یافتند.

شاعری با بیان اینکه نور حضرت معصومه(س) با ماندن در مدینه در سایه پیغمبر اکرم(ص) و سایر ائمه خاموش می‎ماند، قم را گنبد اسلام و سنگر علم و تقوا دانست و تصریح کرد: آن حضرت با آمدن به قم نه تنها خود را نورانی کرد بلکه موجب خدمت به مردم قم و نورانی‎ شدن آن منطقه شد و در حال حاضر مورد تکریم اقشار مختلف مردم و هزاران  عالم، فیلسوف و فقیه است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار