مراسم بزرگداشت دهه کرامت در استان تهران با حضور استاندار تهران و دیگر شخصیت های کشوری، استانی و محلی عصر روز پنجشنبه ١٤ مرداد ماه در تالار شیخ صدوق شهرستان ری برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۲۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴ 05 August 2016
مراسم بزرگداشت دهه کرامت در استان تهران با حضور استاندار تهران و دیگر شخصیت های کشوری، استانی و محلی عصر روز پنجشنبه ١٤ مرداد ماه در تالار شیخ صدوق شهرستان ری برگزار شد.مراسم بزرگداشت دهه کرامت در استان تهران با حضور استاندار تهران و دیگر شخصیت های کشوری، استانی و محلی عصر روز پنجشنبه ١٤ مرداد ماه در تالار شیخ صدوق شهرستان ری برگزار شد. 
 
 
 
استاندار تهران در این مراسم با تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و دهه کرامت، گفت: آنچه ما را از سایر ادیان و فرق دینی متمایز کرده است، فرهنگ شیعه علوی است که توفیق درک ولایت و پیروی از ائمه طاهرین(ع) را برای ما فراهم کرده است.
سیدحسین هاشمی افزود: به برکت توجه خداوند بزرگ، عنایات ائمه اطهار(ع) و نوادگان واجب التکریم آنان، دقت و هوشیاری رهبری معظم و حفظ وحدت از سوی مردم در نظامی که زیر سایه تحریم و تهدید قرار دارد، امنیت کامل در کشور برقرار است.
وی تربیت دینی از سن خردسالی را لازمه برپایی یک جامعه دینی و متعهد دانست و زندگی آرام مردم با هر تفکر سیاسی در کنار یکدیگر را از ضروریات یک جامعه علوی بر شمرد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم به ویژگی های زندگانی حضرت امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: سکه هایی که با نقش مخصوص امام رضا(ع) در دارالضرب ری ضرب می شد، به عنوان یک رسانه، مفهوم والایی را در بین مردم رواج داد که آثار آن تا مدت ها بر جوامع شیعی باقی بود.
احمد مسجد جامعی افزود: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) که وجود سه امام را درک کرده بودند، مکرر به زیارت مرقد حضرت حمزه بن موسی الکاظم (ع) برادر امام رضا (ع) می رفتند و بنا بر اقوالی، ورود حضرت حمزه با ورود حضرت معصومه (س) به ایران همزمان بوده است.
دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز در این مراسم گفت: جشنواره امام رضا(ع) و جشن های دهه کرامت در ابتدا در سال 1382 در مشهد مقدس برگزار شد و در سال های بعد در چندین استان و سپس در کل کشور و اکنون در 77 کشور جهان برگزار می شود.
حجت الاسلام حمید ارباب سلیمانی خاطر نشان کرد: در سال 1387 نیز مقرر شد تا در این جشن ها از ظرفیت مردم و سایر نهاد ها بهره برداری شود که امسال علاوه بر مردم، شاهد حرکت عظیم 34 نهاد دولتی و غیردولتی در جشن های دهه کرامت هستیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و دبیر شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان تهران نیز در این مراسم گفت: امسال اولین سالی است که برنامه های دهه کرامت با مشارکت نهادهای مختلف برگزار می شود.
برزین ضرغامی یادآور شد: برگزاری جشنواره آواها و نغمات رضوی در حوزه شعر و موسیقی، تکریم امامزادگان، مسابقه کتابخوانی رضوی، آذین بندی، جشن های مردمی و مسابقات ورزشی از برنامه های این دهه در استان تهران است.
به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) خادمان حرم حضرت عبدالعظیم(ع) جمع خوانی کرده و پرچم ضریح ایشان در حرم عبدالعظیم(ع) به اهتزاز درآمد.
از یکم ذی القعده میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) تا میلاد برادر بزرگوار ایشان امام رضا(ع) در 11 ذی القعده دهه کرامت نامگذاری شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار