مسابقه سرودخوانی گروه های سرود دختران مسجدی در سالن اجتماعات فرهنگ سرای انتظار و با حضور 27 گروه مسجدی برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۱۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸ 03 August 2016

به گزارش تابناک رضوی، صبح چهارشنبه، بانوان مسجدی در فرهنگ سرای انتظار به اجرای سرود پرداختند و مورد ارزیابی داوران قرار گرفتند.

این مراسم یکی از بخش های جشنواره مسجدی ها بود که با استقبال بیش از 350 بانوی جوان و نوجوان مسجدی در قالب 27 گروه سرود روبه رو شد.

سید سجاد جلینی، مدیر فرهنگ سرای انتظار در حاشیه این مراسم تقویت فضای شادی مؤمنانه برای بانوان را یکی از اهداف این مراسم عنوان کرد و گفت: اقداماتی در این زمینه انجام شده که با توجه به حضور گسترده بانوان در فضاهای فرهنگی این اقدامات تاکنون نتوانسته نیاز بانوان را پاسخ گو باشد.

وی با بیان اینکه به دنبال ارتقاء کیفیت فعالیت های فرهنگی و هنری بانوان در سطح مساجد مشهد هستیم، ادامه داد: برای تقویت پاتوق های فرهنگی دختران در محلات مختلف، بهره گیری از ظرفیت دختران محلات از گزینه های مناسب است.

جلینی با اشاره به اینکه سرود کانالی برای انتقال مفاهیم عالی است، تأکید کرد: بر استفاده از این کانال مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است.

برگزاری دوره های آموزشی بانوان مربی سرود

وی ادامه داد: شناسایی توان و ظرفیت گروه های سرود مسجدی و ارائه آموزش متناسب با توانمندی این گروه ها، از اهداف جشنواره مسجدی ها است و این مراسم در راستای اجرای کامل این جشنواره برگزار شد.

مدیر فرهنگ سرای انتظار از برگزاری دوره های آموزشی فشرده و رایگان برای مربیان سرود مسجدی خبرداد و افزود: در این مراسم توانایی مربیان سرود مسجدی هم شناسایی شد تا برای برگزاری دوره های آموزشی جشنواره مسجدی ها برنامه ریزی های دقیق تری صورت دهیم.

همچنین خانم بهره مند که به عنوان داور در این مراسم حضور داشت، در گفتگو با خبرنگار ما گفت: گاهی توجه بیش از اندازه به تکنیک های سرود باعث می شود زیبایی سرود کاهش یابد در حالیکه برخی گروه ها حتی بدون استفاده از آهنگ می توانند اجرای تأثیرگذار داشته باشند.

وی با بیان اینکه در اجرای سرود بیش از توجه به تکنیک نیاز به بیان حسی مفاهیم است، افزود: گروه هایی می توانند در اجرای سرود خود موفق باشند و مفهوم مورد نظر خود را به مخاطب منتقل کنند که خود رابطه حسی خوبی با آن مفهوم برقرار کرده باشند.

بهره مند ادامه داد: با این حال نباید نسبت به رعایت تکنیک های سرود بی توجه باشیم و به همین دلیل گروه های مسجدی نیاز به آموزش این تکنیک ها دارند تا تأثیرگذاری سرود خود را بیشتر کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار