گالري بدون مجوز نگارخانه در پایتخت معنوی ایران اسلامی نمایشگاهی دایر می‌کند درحالیکه نامه پلمپ و جلوگيري از فعاليت آن 16 فروردين ماه به اماکن نيروي انتظامي ارسال شده بود.
کد خبر: ۲۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۸ 25 April 2015
نمایشگاه بدون مجوز ارشاد قرار بوده پلمپ شود

به گزارش تابناک به نقل از خراسان ، يکي از گالري هاي خصوصي که مدتي است فعاليت خود را در قالب نمايش آثار هنري در مشهد آغاز کرده است و سابقه برگزاري نمايشگاه هاي غيرمعمول و ساختارشکن را دارد، به تازگي نمايشگاهي از آثار يک طراح و نقاش کرمانشاهي برپا کرده که ساختارشکني و توهين و سياه نمايي نسبت به مفاهيم مذهبي و انقلاب اسلامي در آن کاملا مشهود است؛ اين اتفاق درحالي رخ داده است که نه تنها هيچ مجوزي براي برپايي اين نمايشگاه از سوي اداره ارشاد مشهد صادر نشده بلکه اين گالري هم مجوز فعاليت نداشته و نامه پلمب و جلوگيري از فعاليت آن 16 فروردين ماه به اداره اماکن نيروي انتظامي ارسال شده است.

فعاليت غيرقانوني نگارخانه و توضيحات اداره ارشاد

در توضيحاتي که اداره کل ارشاد درباره نمايش اين آثار ساختارشکن در مشهد و فعاليت اين گالري خصوصي، در پايگاه اطلاع رساني اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان منتشر کرده، آمده است: «نگارخانه مذکور که نمايشگاه را داير کرده است، به صورت غير قانوني فعاليت مي کند و فاقد مجوز از اداره فرهنگ وارشاد اسلامي مي باشد و در همين راستا طي نامه شماره 94/189مورخه 16/1/94 به اداره اماکن نيروي انتظامي، درخواست پلمب و جلوگيري از فعاليت آن شده است. همچنين، علاوه بر بازرسي وسرکشي دائمي بازرسان اين اداره از نگارخانه هاي سطح شهر در طول سال و صدور اخطار يا تذکر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مشهد مقدس در راستاي وظايف نظارتي خود، اخيرا نشستي با مديران نگارخانه هاي داراي مجوز فعاليت برگزار کرده ونسبت به اعلام آخرين قوانين و مقررات مربوط به برگزاري نمايشگاه اقدام کرده است.»

اداره اماکن پاسخگو باشد

حال سوال اينجاست که چرا باوجود اعلام اداره ارشاد مشهد مبني بر فعاليت غيرقانوني اين گالري خصوصي در مشهد و ارسال نامه براي پلمب آن، اقدامي براي پلمب و جلوگيري از فعاليت اين گالري آن هم 20 روز بعد از ارسال نامه، از سوي اداره اماکن نيروي انتظامي مشهد انجام نشده است. شيوه عملکرد اداره اماکن باعث شد که اين گالري بدون اخذ مجوزهاي لازم بتواند آثار کاملا ساختارشکن و توهين آميز را در مشهد نمايش دهد. جالب اين جاست که با وجود فعاليت غيرقانوني، اين گالري همچنان در حال فعاليت است و برنامه برپايي نمايشگاه در هفته هاي آتي را نيز در اختيار رسانه ها قرار داده است. کاملا واضح است که در مواردي همچون اين موضوع اداره اماکن بايد جدي تر ورود پيدا کند و از فعاليت هاي غيرفرهنگي و ساختارشکنانه جلوگيري کند. از طرفي اداره ارشاد مشهد نيز با توجه به اهميت موضوع، مي بايست غيرقانوني بودن فعاليت اين گالري خصوصي را اعلام و رسانه ها را از اين موضوع آگاه مي کرد تا شرايط براي ادامه فعاليت اين گالري فراهم نمي شد.

بررسي مي کنيم

براي بررسي دلايل تاخير در پلمب اين گالري خصوصي در مشهد و جلوگيري از فعاليت غيرقانوني آن از سوي اداره اماکن نيروي انتظامي، به سراغ رئيس پليس امنيت عمومي فرماندهي انتظامي خراسان رضوي مي رويم. سرهنگ «هادي شيرمحمدي» در اين باره  مي گويد: روزانه تعداد زيادي پرونده تخلفات گوناگون براي رسيدگي به ما ارجاع مي شود. وي مي افزايد: در حال حاضر از محتويات اين پرونده {پلمب گالري خصوصي} اطلاعي ندارم و تا پرونده را نبينم نمي توانم پاسخ دهم، اما فردا (شنبه) پرونده را بررسي و در اين باره اطلاع رساني خواهيم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار