کد خبر: ۲۶۹۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹ 31 July 2016


فرماندار ساوجبلاغ از حضور پنج هزار کودک زیر شش سال افغان در این شهرستان خبر داد و گفت: این کودکان از ابتدای سال تحصیلی آماده ورود به مدرسه هستند از همین رو باید تمهیداتی برای جلوگیری از تراکم بیش از حد جمعیت در مدارس ساوجبلاغ اندیشیده شود.

ابوالقاسم پالیزگیر در گفت و گو با ایسنا منطقه البرز، گفت: 47 هزار دانش‌آموز در شهرستان ساوجبلاغ مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد هفت هزار و 610 نفر از اتباع خارجی هستند.

وی از پذیزش همه دانش‌آموزان اتباع بیگانه اعم از مجاز و غیر مجاز پس از ابلاغ فرمان رهبری در مدارس کشور خبر داد و افزود: از مجموع هفت هزار و 610 دانش‌آموز خارجی که در ساوجبلاغ حضور دارند؛ چهار هزار و 337 نفر در روستاها و سه هزار و 273 نفر در شهرهای ساوجبلاغ ساکن هستند.

فرماندار ساوجبلاغ از رشد سه برابری جمعیت اتباع خارجی نسبت به شهروندان ساوجبلاغی و حضور پنج هزار کودک زیر شش سال افغان در این شهرستان خبر داد و گفت: این کودکان از ابتدای سال تحصیلی آماده ورود به مدرسه هستند از همین رو باید تمهیداتی برای جلوگیری از تراکم بیش از حد جمعیت در مدارس ساوجبلاغ اندیشیده شود.

وی از لزوم تصمیم ملی برای رفع معضل تراکم بالای دانش‌آموزان گفت و تصریح کرد: فرمانداری ساوجبلاغ طرحی را با تاکید بر انتقال دانش‌آموزان به مناطق با ظرفیت برای جلوگیری از افزایش تراکم به استانداری ارائه داده است.

پالیزگیر اضافه کرد: با توجه به تراکم جمعیت در روستاهای ولیان ؛ کردان ، سرخاب ، برغان ، ملک آباد و مهدی آباد ضروری است تا تعدادی از دانش‌آموزان اتباع به سایر روستاها انتقال داده شوند.

فرماندار ساوجبلاغ با بیان اینکه هزینه‌های تامین تجهیزات، ساخت مدرسه، پرداخت حق التدریس و ... بسیار زیاد است گفت: از مسئولین تقاضا داریم به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اشتغال اتباع غیرمجاز خارجی اشاره و عنوان کرد: براساس قوانین وضع شده هرگونه اشتغال و استخدام اتباع خارجی غیر مجاز تخطی از قانون محسوب شده و با کارفرمایان متخلف برابر قوانین برخورد خواهد شد.

پالیزگیر افزود: همچنین هرگونه واگذاری، رهن و اجاره واحد های صنفی، منازل ، تجاری و خدماتی به اتباع خارجی غیر مجاز ممنوع است.

نماینده عالی دولت در شهرستان ساوجبلاغ با تاکید بر ساماندهی اتباع بیگانه در شهرستان اعلام کرد: دولت در برخورد با ورود غیر مجاز اتباع خارجی مصمم است؛ بنابراین نباید اجازه داد وجود اتباع بیگانه غیر مجاز در سطح شهر امنیت، سلامت و فرهنگ مردم را تهدید کند

وی در پایان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری 416 تبعه خارجی که به صورت غیر مجاز وارد ساوجبلاغ شده بودند دیپورت و به کشور خود بازگشت داده شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار