کد خبر: ۲۵۶۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸ 05 July 2016
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، نادر میرشکار در دیدار با فرماندار سراوان اظهار داشت: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی خرما نیاز استان است تا بتواند به اشتغالزایی این منطقه کمک و صادرات این محصول را بهبود ببخشد.
وی ادامه داد: سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه بسته بندی و فرآوری خرما باید با شتاب بیشتری در سیستان و بلوچستان انجام شود.
وی تصریح کرد: براساس آمارهای منتشر شده، سیستان و بلوچستان از لحاظ سطح زیر کشت خرما نخستین و از لحاظ تولید دومین استان کشور است.
وی گفت: خرما علاوه بر اینکه از لحاظ تغذیه پر اهمیت است به عنوان یک محصول عمده صادرات غیر نفتی نیز محسوب که توسعه و ترویج صنایع تبدیلی و تکمیلی آن سبب ایجاد ارزش افزوده می شود.
وی تصریح کرد: احداث و راه اندازی کارخانه های بسته بندی، نگهداری و فرآوری خرما مطابق با استانداردهای بین المللی و بازاریابی مطلوب نقش مهمی در بهبود اقتصاد کشاورزان و مهم تر از همه از صادرات فله ای خرما جلوگیری می شود.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: حدود 50 واحد صنعتی در زمینه خرما در استان از جمله واحدهای سردخانه، بسته بندی و فرآوری وجود دارد که به علت نبود سرمایه گذاری مناسب و مشارکت کمرنگ بخش خصوصی در رتبه های پایین قرار داریم.
میرشکار از سرمایه گذاران بخش خصوصی خواست در زمینه ایجاد واحدهای صنعتی فرآوری خرما بویژه در شهرستان سراوان که دارای مرغوب ترین خرمای سیستان و بلوچستان و کشور است با شتاب بیشتری گام بردارند.
فرماندار سراوان نیز گفت: سالانه خرما دراین شهرستان 55 هزار تن تولید می شود که ارقام مهم آن از جمله ربی و مضافتی است.
درویش نارویی اظهار داشت: تنوع و کیفیت بالای انواع خرما در منطقه سراوان می طلبد که سرمایه گذاری در زمینه صنایع تبدیلی و فرآوری در این شهرستان فعالیت کنند.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه مواد اولیه واحدهای تولیدی در سراوان وجود دارد سرمایه گذاری در این بخش دارای ریسک پایین است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار