اولین یادواره شهدای اطلاعات و عملیات استان های خراسان در دفاع مقدس، دیماه سال جاری برگزار می شود.
کد خبر: ۲۵۶۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵ 05 July 2016

سرهنگ پاسدار نوری، در همایش سالانه غواصان و نیروهای اطلاعات و عملیات دفاع مقدس مشهد به خبرنگار تابناک رضوی گفت: 493 نفر از دلاوران واحد های اطلاعات و عملیات یگان های رزم خراسان در دفاع مقدس به شهادت رسیدند.
وی افزود: در آمار تفکیکی ، 309 شهید از خراسان رضوی داریم و 76 شهید در خراسان شمالی و 68 شهید در خراسان جنوبی. علاوه بر این ها 40 شهید دیگر داریم که اگرچه اهل استان های خراسان نبودند اما در یگان های رزم خراسانی حضور داشتند.
این مقام مسئول اضافه کرد: هماهنگی های لازم بین یگان ها و نهاد های مربوطه و کارهای پژوهشی در باره شهدا انجام و تولیدکتاب نیز به نویسندگان برجسته کشوری سفارش شده است و برنامه ها درحال انجام است تا در هفته آخر دیماه سال 1395 این یادواره را برگذار کنیم.
به گزارش خبرنگار ما، پس از سخنان سرهنگ نوری، سردار نظری، فرمانده سپاه امام رضا(ع) نیز در این همایش به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به کلیدواژه های حضرت امام خمینی در باره فلسطین به تحلیل کارکرد راهپیمایی روز قدس و تبیین وضعیت امروز رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: رژیمی که پرچم خود را بر اساس از نیل تا فرات طراحی کرده است امروز باید دور خود در همین سرزمین فعلی دیوار بکشد .
 وی افزود: امروز مقاومت بر گرده رژیم جعلی می کوبد و نبرد را به بیخ گوش آنها کشانده است و می توان گفت آرزوی دیرنه یاران شهیدمان محقق شده است که باید جبهه نبرد را به آن سرزمین بکشیم. این فرمانده دوران دفاع مقدس تاکید کرد امروز به دعای شهدا خطوط مقدم نبرد با صهیونیزم، پرنشاط و محکم و مطمئن است و پای ما روی حلقوم دشمن است اما مسئله ای که باید بدان اهتمام داشته باشیم تشکیل هسته های مقاومت فرهنگی است که پشت جبهه را که امروز در کشور خودماست مستحکم کند.
 وی رصد اوضاع و خود رصدی را یک تکلیف انقلابی برای تقویت جبهه خودی برشمرد و از پیشکسوتان دفاع مقدس خواست در این حوزه راه شهدا را ادامه دهند.
همچنین در این همایش،عطر پرچم گنبد مطهر سیدالشهدا(ع) درفضا پیچید و تنی چند از ستاد بازسازی عتبات عالیات به پرچم گردانی در میان یادگاران دفاع مقدس پرداختند که حال و هوای خاصی به مراسم بخشید.
گفتنی است در قسمتی از این مراسم رضا صدفی به نقل خاطره از شهید محمد صبوری پرداخت که یاد غواصان شهید را زنده کرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار