رئیس دانشگاه‌آزاد اسلامی استان هرمزگان از کسب درآمدهای غیر شهریه ای در این استان خبر داد و گفت: در سال 92 درآمدهای غیر شهریه ای در استان هرمزگان تنها 1درصد بود که این میزان در سال 93 به 9 درصد و در سال 94 به 13 درصد رسید.
کد خبر: ۲۵۵۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵ 03 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، دکتر مهدی باقری در خصوص فعالیت های این واحد آموزشی، اظهار کرد: در دانشگاه‌آزاد اسلامی استان هرمزگان 43 هزار دانشجو تحصیل می کنند یا به عبارت دیگر حدود 50 درصد از دانشجویان کل استان در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان تحصیل می کنند.
 
رئیس دانشگاه‌آزاد اسلامی استان هرمزگان به توسعه تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه اشاره کرد و افزود:  تعداد رشته های ارشد و دکتری این استان از 65 رشته در سال 92، به 89 رشته در سال 93 و به 180 رشته در سال 94 ارتقا پیدا کرده است، که این امر موجب شد تا 81 درصد از دانشجویان تحصیلات تکمیلی استان در این دانشگاه تحصیل کنند.
 
وی با بیان اینکه در راستای توسعه تحصیلات تکمیلی تعداد مقالات علمی، پژوهشی نیز در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان رشد قابل توجهی داشته است، اضافه کرد: در سال 92، 249 مقاله علمی، پژوهش و ISI داشتیم که این تعداد در سال 93 به 309 مقاله و در سال 94، به 415 مقاله رسیده است.
 
باقری همچنین در خصوص جذب اعضای هیات علمی در استان هرمزگان، ادامه داد: از سال 92 تا کنون، تعداد 77 عضو هیات علمی غیر پزشکی و 21 عضو هیات علمی پزشکی را جذب کرده ایم.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان دارای 175 آزمایشگاه و کارگاه و ارائه دهنده 333 خدمت است که در سال های 94 و 95 توانسته از طریق اجرای طرح ساها، 54 میلیون و 450 هزار تومان درآمد کسب کند.
 
باقری بیان کرد: در سال 92 درآمدهای غیر شهریه ای در استان هرمزگان تنها 1درصد بود که این میزان در سال 93 به 9 درصد و در سال 94 به 13 درصد ارتقا پیدا کرد.
 
وی با اشاره به اجرای طرح شفا در هرمزگان، تصریح کرد: این طرح در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در 7 هکتار مجوز گرفته و در حال آماده سازی است که فاز اولیه آن شهریورماه افتتاح خواهد شد، همچنین شهرک شفا با 5 هکتار زیربنا در واحد قشم در حال طراحی است و اجرای طرح گردشگری نیز در واحد هرمز با 5 هکتار زیربنا از معاونت عمرانی دانشگاه‌آزاد اسلامی مجوز کسب کرده است.
 
باقری اظهار کرد: همچنین در راستای اتمام پروژه های نیمه تمام از ابتدای سال 95، 27 هزار متر مربع ساختمان تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است و در حال حاضر 23 هزار و 889 متر مربع پروژه عمرانی در دست احداث داریم که تا انتهای سال جاری و سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.
 
رئیس دانشگاه‌آزاد اسلامی استان هرمزگان به ساخت مساجد در واحدهای بندرعباس و جناح اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای طرح های ماندگار فرهنگی اقداماتی از قبیل ساخت مسجد و المان شهدا در دانشگاه‌آزاد اسلامی واحد بندرعباس، ساخت مسجد در دانشگاه‌آزاد اسلامی واحد جناح، راه اندازی خانه فرهنگ و هنر در واحدهای بندرعباس و بندرلنگه، تشکیل کانون های فرهنگی در واحدهای استان و چاپ 11 نشریه صورت گرفته است.
 
وی با اشاره به راه اندازی شرکت های دانش بنیان در استان هرمزگا، اذعان کرد: در حال حاضر 7 شرکت دانش بنیان در واحد پارسیان و 6 شرکت دانش بنیان در واحد بندرعباس مشغول فعالیت هستند. همچنین در سال 94، کشت خرما در 6 هکتار صورت گرفت.
 
باقری در پایان از جذب کمک های خیرین در این استان خبر داد و ابراز کرد: تا کنون 3 هزار و 800 متر مربع ساختمان در واحد جناح با کمک خیرین استان احداث شده است. همچنین کمک های خوبی نیز در واحد های بندر خمیر و لنگه در راستای اجرای پروژه های عمرانی صورت گرفته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار