فرمانده انتظامی استان اصفهان مطرح کرد:
تابناک: بی انضباطی در چایخانه‌های مصوب باید ساماندهی شود چراکه در برخی موارد موضوعاتی مطرح می‌شود که شان این اماکن را از بین برده است.
کد خبر: ۲۵۵۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶ 03 July 2016
تابناک اصفهان: فرمانده انتظامی استان اصفهان شامگاه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه در تابستان سال جاری نیروی انتظامی مقابله با جرایم ویژه و تاثیرگذار را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار داشت:‌بر این اساس از ابتدای سال جاری تاکنون در استان اصفهان در بخش جرایم ویژه با کاهش چهار درصدی و در بخش کشفیات سرقت نیز با دو درصد افزایش کشفیات روبرو بوده‌ایم.

افزایش هفت درصدی کشفیات مواد مخدر استان در سال جاری

وی همچنین به افزایش هفت درصدی کشفیات مواد مخدر و کالا از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: همچنین در زمینه قاچاق کالا و ارز نیز در استان اصفهان از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه با افزایش ۸۰۰ درصدی پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان و افزایش ۴۷ درصدی پرونده‌های بالای جرایم ۱۰۰ میلیارد تومانی بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص برخورد با سوخت قاچاق نیز بیان داشت: در این زمینه نیز شاهد ۵۴ درصد کاهش قاچاق در این بخش بودیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری یک هزار و ۸۴ نفر در رابطه با قاچاق کالا دستگیر شده‌اند، بیان داشت: همچنین ۱۹۵ دستگاه خودروی سبک و سنگین و اتوبوس حامل کالای قاچاق توقیف شده است.

سردار آقاخانی در ادامه ارزش ریالی کاهای توقیفی را ۲۳ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ تن کشفیات انواع مخدر داشته‌ایم که هشت تن آن تریاک بوده است.

وی به وضعیت خوب تصادفات در استان اصفهان طی سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: بر این اساس در تصادفات درون شهری با  ۱۵ درصد و در تصادفات برون شهری نیز با کاهش ۱۲ درصدی روبرو بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص برخورد بر سگ گردانی در قالب طرح امنیت اخلاقی نیز بیان داشت: بنا شده است که سگ‌ها در منازل نگهداری شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای مرداد ماه برخورد با کانون‌های جرم در دستور کار جدی قرار می‌گیرد، اضافه کرد: برای این امر برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و نقاط مورد نظر نیز شناسایی شده است.

بی انضباطی چایخانه‌های مصوب ساماندهی شود

سردار آقاخانی در خصوص تذکرات ده گانه پلیس در تیر ماه گفت: بی انضباطی در چایخانه‌های مصوب باید ساماندهی شود چراکه در برخی موارد موضوعاتی مطرح می‌شود که شان این اماکن را از بین برده است.

وی با بیان اینکه جریمه برای خودروهای ایستاده در خطوط عبور پیاده در پشت چراغ قرمز و همچنین جریمه برای پارک خودروها در ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس در دستور کار است، افزود: همچنین برخی از صنوف که از خانم‌هایی که در امر تصدی گری رعایت شئونات اخلاقی را نمی‌کنند توسط نیروی انتظامی مورد برخورد قرار می‌گیرند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین با بیان اینکه استفاده از مانکن‌های نامناسب پشت ویترین‌ها نیز مورد توجه است،‌ افزود: همچنین با کسانی که خارج از چتر و مراحل قانونی نسبت به راه اندازی مراکز ورزشی و کلوب اقدام می‌کنند برخورد خواهد شد.

آموزشگاه‌های غیر مجاز،‌ رسمی شوند

وی استفاده از موسیقی‌های زنده و اختلاط زن و مرد در برخی از باغ تالارها را از گزارشات مردمی اعلام کرد و گفت: بعضا کلاس‌های غیر مجاز نیز در گوشه و کنار استان تشکیل می‌شود که باید رسمی شوند.

سردار آقاخانی تذکر به مغازه‌های صوتی که نصب وسایل صوتی بر روی خودروها را دارند، نیز از دیگر اقدامات پلیس امنیت اخلاقی اعلام کرد و بیان داشت: اگر نصب وسایل صوتی انجام شود برخورد می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین در سال جاری با کارناوال‌های عروسی که مسبب بی انضباطی اجتماعی شوند برخورد خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه بعد از ماه مبارک رمضان اجرای فاز دو امنیت اخلاقی در استان اصفهان اجرایی خواهد شد، بیان داشت: ویژه‌ترین اقدام در این راستا مقابله و از بین بردن کانون‌های جرم است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص برگزاری میتینگ‌های سیاسی در چایخانه‌ها نیز بیان داشت: تاکنون در این راستا گزارشی دریافت نکرده‌ایم و ما در چایخانه‌ها بیشتر مسایل اراذل و اوباش را پیگیری می‌کنیم.

سردار آقاخانی در خصوص وضعیت روزه‌خواری در ماه رمضان امسال نیز گفت: تظاهر به روزه خواری جرم است و در این زمینه برخورد کردیم ولی نسبت به سال گذشته وضعیت بهتر بوده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار