کد خبر: ۲۵۳۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹ 01 July 2016
قلم و دوربین را برداشتیم و از خبرگزاری جمهوری اسلامی به سمت محل راهپیمایی روز جهانی قدس در زاهدان حرکت کردیم؛ شهر خلوت به نظر می رسید اما هرچه به مسیرهای منتهی به تظاهرات نزدیکتر می شدیم مردم انقلابی و مومن بیشتری را مشاهده می کردیم که به سمت محل تجمع راهپیمایی روان بودند انگار شهر زاهدان خلاصه شده بود در خیابان آزادی!
وقتی به میدان آزادی رسیدیم تازه فهمیدیم فقط خبرنگاران نیستند که برای پوشش این رویداد جهانی ساعتی قبل از آغاز راهپیمایی خود را به محل رسانده اند بلکه مردم شریف و روزه دار زاهدانی از ساعات اولیه صبح با حضور در میدان و پیاده روهای اطراف حمایت خود از مردم بی دفاع فلسطین را انتظار می کشیدند.
همه آمده بودند؛ شیعه و سنی دست در دست هم شانه به شانه برای آمریکا و اسرائیل و آل سعود رجز می خواندند و آنجا بود که بار دیگر به اثبات رسید اگرچه در سیستان و بلوچستان تنوع مذهب وجود دارد اما همه مانند برادر در کنار یکدیگر و برای مقابله با دشمن مشترک، متحد و منسجم هستند و تفرقه اندازان اهداف خود را به گور خواهند برد.
چه زیباست صحنه های اتحاد بلوچ، سیستانی، خراسانی، ترک، کرد، لر، یزدی، کرمانی و غیره را در قاب دوربین عکاسان ایرنا به تصویر کشیدن و جاودانه کردن.
خلق صحنه های زیبایی از وحدت و همبستگی ملت ایران در دفاع از آرمانهای اسلام و انقلاب، حمایت از مظلومان و ایستادگی در مقابل ظالمان گوشه ای از حماسه روز جهانی قدس است که به تصویر کشیدن لحظه لحظه این حماسه و مخابره آن به سراسر گیتی سبب دلگرمی مردم مظلوم فلسطین و سایر مظلومان در بند می شود.

*** حضور کربلایی علی و حاج عبدالله خاری بر چشم دشمنان اسلام
در بین جمعیت دو پیرمرد سیستانی و بلوچ توجه ما را به خود جلب کردند؛ گذر روزگار را می توان از قد خمیده و عصای دستشان به خوبی نظاره کرد اما استواری گام های شان نشان از عشق و اراده قوی در دفاع از آرمان ها و دستاوردهای اسلام و انقلاب دارد و حضور عاشقانه شان دلگرمی برای جوانان سرد و گرم روزگار نچشیده است.
یکی از این دو هموطن سالخورده که خود را علی سرحدی معرفی کرد، گفت: 85 سال سن دارم و وظیفه شرعی و ملی خود می دانم که به استکبار و صهیونیست جهانی نشان دهم تا زنده ام از اسلام و مسلمانان دفاع می کنم و برای نابودی کامل دشمنان اسلام و اتیستادگی در مقابل ظالمان عالم از پای نخواهم نشست.
پیرمرد بلوچ نیز به خبرنگار ایرنا گفت: وظیفه شرعی خود می دانم که از مردم مظلوم فلسطین دفاع کنم.
حاج عبدالله غفرانی که افزون بر 73 بهار از عمرش می گذرد ادامه داد: رویکرد شیعه و سنی و بلوچ و سیستانی در قبال مقدسات و از جمله قدس شریف یکسان است و همه دست در دست هم متحد و همگام تا نابودی کامل رژیم اشغالگر قدس دست از مبارزه علیه صهیونیست های غاصب و حمایت از ملت مظلوم فلسطین بر نخواهیم داشت.
طرفداران و وابستگان جناح های مختلف سیاسی نیز اگرچه موضع متفاوتی در قبال مسائل کشور دارند اما امروز در کنار یکدیگر مشت های خود را علیه استکبار و صهیونیست جهانی گره کرده و فریاد مرگ بر اسرائیل و آمریکا سر می دادند.
یکی از آثار مهم انقلاب اسلامی، ایجاد حس جمعی و وحدت اسلامی میان مسلمانان جهان برای آزادی قدس شریف است و این همدلی مرهون درایت و دور اندیشی بنیانگذار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) است. 
حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس نشانه ای از بیداری یک امت در مقابل نسل کشی رژیم اشتغالگر قدس و اکنون یک راهبرد در برابر استکبار است و این آرمان تا نابودی کامل رژیم اشغالگر قدس تداوم خواهد داشت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار