انتقاد از نبود حد و مرز در اعتقادات؛
منبري و خطيب تواناي مراسم شب قدر مسجد جامع حضرت مهدي(عج) دانشگاه آزاد مشهد، گفت: متاسفانه در اعتقادات بعضي ها حد و مرزي ديده نمي شود.
کد خبر: ۲۵۳۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲ 29 June 2016

به گزارش تابناك رضوي، حجت الاسلام و المسلمين قاسم سوري در مراسم ليلي قدر كه در محل مسجد جامع دانشگاه آزاد اسلامي مشهد برگزار شد، با انتقاد از نگاه عده از افراد جامعه به اين شب پرخير و بركت، گفت: بعضي ها بيداري شبهاي احيا را نمي فهمند و صرفا از روي عادت اينكار را انجام مي دهند.
وي افزود: جاي تاسف است كه شب قدر را بيدار مي مانيم و مناسك آن را انجام مي دهيم ولي از فردا دوباره مشغول به كارخودمان مي شويم و هيچ توجهي به قول و قرارهايي شب گذشته با خداوند متعال نداريم.
حجت الاسلام والمسلمين سوري با بيان اين مطلب كه شب قدر، شب بيدار ماندن نيست، بلكه شب بيدار شدن است، تصريح كرد: به عقيده من قرآن را بايد به درون سرهايمان ببريم تا شاهد تغيير در جامعه باشيم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ملاك هاي خوبي يك انسان گفت: ما انسانها زياد خوب بودن را هم نمي پسنديم. براي مثال پدر و مادرها دوست دارند كه فرزندانشان خوب و صالح باشند، اما همين خوب بودن هم از نظر آنها اندازه مشخصي دارد. يعني تا آنجايي خوب باشند كه به آنها احترام بگذراند و نماز بخوانند، اما اگر همين فرزند قصد كند كه براي دفاع از حرم اهل بيت جهاد كند، او را به چالش مي كشند.
اين منبري مطرح، مالكيت و تعلق به ماديات را عاملي براي جلوگيري از پيشرفت و سعادت بشر عنوان كرد و گفت: روزي از حسين رضازاده درحالي كه قهرمان وزنه برداري جهان بود پرسيدند: سنگين ترين وزنه اي كه تا به امروز بالاي سر برده اي كدام وزنه بوده است؟ رضازاده پاسخ داده بود: وزنه 500 گرمي لحافي كه بايد براي نماز صبح از روي خودم بر مي داشتم!
حجت الاسلام والمسلمين سوري خاطرنشان كرد: امروزه عده اي در جامعه ما وجود دارند كه در اعتقاداتشان حد و مرزي ديده نمي شود. نماز را در مسجد مي خوانند و شب هم در مجالس عروسي آنچناني حاضر مي شوند. بايد براي اين انسانها كه سره را از ناسره تشخصي نمي دهند و دچار كج فهمي از دين شده اند دعا كرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار