کد خبر: ۲۵۱۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶ 26 June 2016


بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال تهران گفت: مدیریت باشگاه استقلال باید حداقل سه سال به سرمربی جدید و جوان این تیم فرصت دهد.

جعفر مختاری‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین دلایل عدم پیشرفت و توسعه فوتبال در کشورهای عربی این است که مدیریت حاکم بر فوتبال و به طور کلی ورزش این کشورها، نتیجه‌گرا هستند.

وی افزود: اگر تیم‌های عربی به هر شیوه‌ای به پیروزی دست‌ نیابند، برای مدیران آنها مهم نیست و تنها می‌خواهند پیروز شوند و اگر یک پیروزی ساده و حتی بدون پشتوانه هم کسب کنند، میلیون‌ها دلار به مربیان و بازیکنان خود از فرط خوشحالی پاداش می‌دهند.

این پیشکسوت فوتبال تصریح کرد: اما اگر یک مربی با تجربه و با دانش به تیم‌های عربی رفته و به صورت علمی و از پایه برای توسعه فوتبال این کشور کار کند، پس از یک و یا حداکثر دو شکست او را عزل می‌کنند.

مختاری‌فر گفت: متاسفانه برخی اوقات این آفت را در میان مدیران ورزشی و به ویژه باشگاه‌های ایرانی نیز می‌بینیم و مشاهده می‌َشود که فرصت کافی به مربیان بالاخص مربیان بومی و ایرانی نمی‌دهیم.

وی بیان داشت: به عنوان نمونه یک مربی را انتخاب می‌کنیم و در همان سال نخست انتظار داریم با تیمی که حتی نیمی از بازیکنان آن را هم این مربی انتخاب نکرده، قهرمان شود.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: فصل گذشته شاهد بودیم که در نیم فصل پرسپولیس شرایط عجیب و غریبی داشت و در رده‌های یازدهم و دوازدهم بود، اما وقتی به مربی این تیم اعتماد و از او حمایت شد، در آخر فصل نتایج این حمایت را دیدیم.

مختاری‌فر با اشاره به حضور علیرضا منصوریان در راس کادر فنی استقلال تهران گفت: منصوریان پرورش یافته استقلال است و در دوران جوانی کارنامه خوبی از خود بر جای گذاشته است.

وی افزود: خوشبختانه شاهد هستیم که این مربی جوان توانسته ستاره‌های خوبی را هم در فصل نقل و انتقالات جذب کند، اما شرایط به صورتی است که همه از او انتظارات زیادی دارند.

این پیشکوست فوتبال اظهار داشت: اگر ما به منصوریان اعتماد کرده‌ایم، نباید این اعتماد کوتاه مدت و مقطعی باشد و وی باید حداقل سه سال فرصت داشته باشد تا بتواند به آنچه در ذهن دارد و برنامه‌ریزی کرده است، دست پیدا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار