کد خبر: ۲۵۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹ 25 June 2016
به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز شنبه در نشست بررسی فعالیت های معدنی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پسابرجام سبب ورود ایران به بازارهای بین المللی شد که باید از این فرصت ایجاد شده بهترین استفاده را در راستای توسعه کشور کرد. 
وی افزود: اگر از سایر ظرفیت های متنوعی که در کشور وجود دارد استفاده کنیم دیگر نیازی به متکی بودن به نفت نیست. 
وی با اشاره به وجود ظرفیت ها و توانمندیهای فراوان خدادادی در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بخش های تولیدی دولتی و خصوصی باید در کنار همدیگر از ظرفیت های معدنی موجود در سیستان و بلوچستان استفاده کنند. 
وی تصریح کرد: برای حضور در بازارهای بین المللی و تامین نیازهای آنها باید محصولات متنوع و با کیفیت تولید و عرضه کنیم. 
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای رسیدن به این هدف باید از تمام ظرفیت های کشور استفاده کنیم تا بتوانیم در بازارهای جهانی سهمی داشته باشیم. 
هاشمی خاطر نشان کرد: معدن کاران سیستان و بلوچستان باید از فرصت پیش آمده در پسابرجام برای تجهیز دستگاه های مدرن استفاده کنند تا با روش های صنعتی فعالیت های خود را انجام دهند. 
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان در بخش معادن چیزی کم ندارد تنها باید پایه گذار جهشی نوین در این عرصه باشیم. 
وی اظهار داشت: برای موفقیت بیشتر در عرصه معادن باید بخش خصوصی وارد این حوزه اقتصادی شود و به آنها سهم داد تا با انگیزه بیشتر فعالیت کنند. 
وی خاطر نشان کرد: نباید به هر بهانه ای جلوی اکتشاف در بخش معادن گرفته شود ما باید به دنبال اقتصادی کردن منابع ملی باشیم.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: آزمایشگاه مرجع در بخش معدن نیاز اساسی استان است که باید به زودی ایجاد شود. 
هاشمی افزود: رسالت بزرگی بر دوش سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان است که بتواند به خوبی از ظرفیت های معدنی استان استفاده کند. 
وی تصریح کرد: اقتصادی کردن منابع باید در اولویت باشد و هر اداره ای که بهتر بتواند یک بخش را اقتصادی کند به آن اداره طرح واگذار می شود. 
نادر میرشکار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گزارشی از عملکرد این سازمان در بخش معادن ارائه کرد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار