کد خبر: ۲۴۹۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱ 22 June 2016
به گزارش ایرنا نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در این آیین گفت: نیروی انتظامی برای به دست آوردن چنین متاعی جان خودشان را بر کف دست می گذارند تا این مقدار مواد را از قاچاقچیان کشف کنند.
آیت الله عباسعلی سلیمانی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد و از تمام توان و ظرفیت خود در این راه استفاده می کند.
عضو خبرگان رهبری افزود: امحای مواد مخدر رابطه مستقیمی با سیاست سلامت روح و روان جامعه دارد و این کار به این دلیل انجام می شود.
نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در راه مبارزه با مواد مخدر هزینه های سنگینی را پرداخت می کند که در واقع بتواند جلوی ورود مواد مخدر را به کشورهای اروپایی بگیرد.
آیت الله سلیمانی گفت: نیروی انتظامی در 2 بخش حفظ امنیت جامعه و جلوگیری از قاچاق مواد مخدر تلاش های زیادی می کند و در این بخشها موفقیت های خوبی به دست آورده که قابل تقدیر و تجلیل است.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی ایران در امر مبارزه با مواد مخدر به این توفیقات دست نیافته و ما این موفقیت ها را مدیون مردان سخت کوش نیروی انتظامی هستیم.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بزرگترین مشکل جمهوری اسلامی ایران این است که در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد.
آیت الله سلیمانی تصریح کرد: کاری که نیروی انتظامی انجام می دهد حفظ بشریت است که باید همه جوامع بین المللی از ایران به خاطر کارهای ارزشمندی که در امر مبارزه با مواد مخدر انجام می دهد تشکر کنند.
نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: جمهوری اسلامی ایران درون یک جزیره آرام قرار دارد که سایر کشورهای اطراف آن در بدترین شرایط به سر می برند و این امنیت مدیون تلاش های نیروهای امنیتی و انتظامی است.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: استکبار جهانی تمام تلاش خود را انجام می دهد تا این جزیره آرام را متلاطم کند که هیچ گاه به اهدف شوم خود نمی رسد.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان نیز گفت: جمهوری اسلامی به ناچار در همسایگی کشوری قرار دارد که بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در جهان است و این موضوع برای ما خسارت های جبران ناپذیری به همراه داشته است.
سردار حسین رحیمی اظهار داشت: 19 استان افغانستان، 300 هزار هکتار از زمین های زراعی خود را به کشت تریاک اختصاص دادند که این یک مصیبت برای جوامع بشری محسوب می شود.
وی خاطر نشان کرد: افغانستان سالی 2 بار زمین های زراعی خود را که باید گندم بکارد به کشت تریاک اختصاص می دهد که 15 هزار تن مواد مخدر برداشت می کند.
وی بیان کرد: کاشت بی رویه مواد مخدر در افغانستان زنگ خطری برای ما به حساب می آید که با حجم بیشتری از قاچاق این مواد روبه رو هستیم.
وی افزود: یک میلیون و 500 هزار نفر معتاد سهم جمهوری اسلامی ایران است که این کشور در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران 6 هزار شهید در عرصه مبارزه با مواد مخدر دارد که سهم استان 2 هزار شهید است.
سردار رحیمی خاطر نشان کرد: سالانه 10 هزار تن مواد مخدر در کشور کشف می شود که نیروی انتظامی با تمام توان خود با قاچاقچیان مواد مبارزه می کند.
وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان در 2 سال اخیر در صدر کشفیات مواد مخدر در بین تمام استانهای کشور بوده که کماکان این وضعیت ادامه دارد.
وی اظهار داشت: نیروی انتظامی با تمام توان و اقتدار خود در مقابل قاچاقچیان مواد مخدر می ایستد و به احدی اجازه فعالیت در این عرصه را نمی دهد.
وی افزود: معضل مواد مخدر امروز به بخش تجارت رسیده و درحال حاضر با درآمدهای نفتی و توریسم برابری می کند.
وی تصریح کرد: امیدواریم با عزم ملی همه مسئولان و خانواده ها بتوانیم معضل بزرگ مواد مخدر را از بین ببریم .
هفت خانواده شهید و 24 نفر از تلاشگران عرصه مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان در این آیین تجلیل شدند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار