فرماندار کاشمر گفت: پرداخت یارانه به برخی از اقشار جامعه برای برطرف کردن بخشی از مشکلاتشان خوب بود اما پرداخت یارانه به یک جوان تنها ترویج فرهنگ تن‌پروری در جامعه است.
کد خبر: ۲۴۹۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹ 21 June 2016
به گزارش تابناك رضوي، محمدحسن فرهادی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی کاشمر اظهار كرد: ثبت به‌موقع وقایع حیاتی و ارائه تحلیل‌های آماری در بخش‌های مختلف نقش اثرگذاری در شاخص‌های توسعه‌یافتگی دارد.

وی با بیان اینکه با داشتن آمار دقیق و صحیح از میزان موالید و وفات‌ها می‌توان میزان امید به زندگی را تعیین و در راستای ارتقای این شاخص برنامه‌ریزی مدون کوتاه‌مدت و بلندمدت انجام داد یادآور شد: با داشتن آمار و اطلاعات دقیق و به‌روز می‌توانیم تصمیم‌گیری صحیح داشته باشیم؛ لذا باید تلاش کنیم ثبت اطلاعات مربوط به وقایع حیاتی در مهلت قانونی تعیین‌شده و به‌دوراز هرگونه خطا ثبت شود.

فرماندار کاشمر با اشاره به حساسیت موضوع ارائه آمار دقیق در بخش‌های مختلف جامعه ابراز كرد: اداره ثبت‌احوال به‌عنوان متولی و ثبت‌کننده اطلاعات مربوط به وقایع حیاتی با همکاری و همراهی ادارات و دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به ثبت به‌موقع وقایع اقدام کند.

فرهادی با بیان اینکه پرداخت یارانه در کشور بر مبنای کار مطالعاتی انجام‌ نشده است افزود: ای‌کاش این اتفاق نمی‌افتاد و این تجربه تلخ در کشور آغاز نمی‌شد.

وی با اشاره به اینکه مجلس اصولگرای نهم در واپسین روزهای عمر کاری مجلس با تصویب حذف تعدادی زیادی از دریافت‌کنندگان یارانه یک تدبیر علمی انجام داد خاطرنشان کرد: نباید در موضوعات و تصمیمات احساسی برخورد کنیم؛ اگر چه پرداخت یارانه به برخی از اقشار جامعه برای برطرف کردن بخشی از مشکلاتشان خوب بود اما پرداخت یارانه به یک جوان تنها ترویج کننده فرهنگ تن‌پروری در جامعه است.

فرماندار کاشمر با ابراز تأسف از اینکه فرهنگ تن‌پروری جایگزین فرهنگ کارشده و این به نفع کشور نیست تصریح کرد: تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها همواره باید بر مبنای مطالعه و تحلیل باشد تا در بخش‌های مختلف کشور خللی ایجاد نشود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار