در حال حاضر ۱.۲ درصد جمعیت استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و این در حالی است که در افق ۱۴۰۴ این میزان باید معادل ۳۵ درصد جمعیت کل استان باشد.
کد خبر: ۲۴۶۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹ 16 June 2016
فرماندار گرگان گفت: تنها ۱.۲ درصد جمعیت گلستان عضو کتابخانه‌ها هستند.
سید عباس حسینی ظهر چهارشنبه در جلسه‌ای که با حضور بانوان دستگاه‌های اجرایی در گرگان برگزار شد، گفت: حدود یک‌چهارم جمعیت استان در شهر گرگان قرار دارد و نیمی از این جمعیت را بانوان تشکیل می‌دهند و ما باید برای پیشبرد اهداف اجتماعی از حضور بانوان استفاده کنیم.
حسینی با بیان این‌که انرژی بالا و توانمندی زیادی در بانوان وجود دارد، افزود: این انرژی هنوز به فعلیت نرسیده است و از جامعه بانوان انتظار حرکت و پویایی داریم.
وی تصریح کرد: شما بانوانی که در جلسه حضور دارید نماینده‌ی یک طیف خاص از جامعه هستید که عملکرد شما الگو است.
فرماندار گرگان اظهار کرد: باید از وجود شما بانوان به عنوان اتاق فکر استفاده شود با توجه به این‌که معضل مواد مخدر و آسیب اجتماعی ناشی از آن را در جامعه می‌بینیم باید نسبت به آموزش‌های لازم و توانمندسازی بانوان در این زمینه اقدام شود.
حسینی با بیان این‌که آمار کتابخوانی در جامعه تکان‌دهنده است، گفت: در مباحث فرهنگی از جمله بحث مطالعه و کتابخوانی هم باید حوزه‌ی زنان برنامه‌های ویژه‌ای داشته باشد.
وی افزود: در حال حاضر ۱.۲ درصد جمعیت استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و این در حالی است که در افق ۱۴۰۴ این میزان باید معادل ۳۵ درصد جمعیت کل استان باشد.
فرماندار گرگان افزود: اگر به عنوان اتاق فکر کار نکنید خمودگی از خود شماست و اگر خودتان کاری نکنید نمی‌توانید انتظار اثربخشی داشته باشید.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار