دبیر ستاد برگزاری اعتکاف خراسان رضوی گفت: در سال گذشته بیش از ۵۲ هزار نفر در تعداد ۵۳۵ مسجد در سطح استان در مراسم حسنه اعتکاف شرکت کردند. با توجه به استقبال پر شور اقشار مختلف برای حضور در این مراسم معنوی و افزایش تعداد مساجد میزبان این آمار در سال جدید با افزایش همراه است.
کد خبر: ۲۴۶۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۰ 19 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی حجت الاسلام حسینعلی رحمتی در گفتگو با مهر با بیان اینکه امسال تعداد ۶۰۰ مسجد در استان پذیرای معتکافان هستند بیان کرد: برگزاری اعمال عبادی ویژه این ایام و همچنین برپایی مراسم حلقه هاي معرفت، بحث های قرآني و گفتمان هاي دینی و اعزام سخنران و مداح به مساجد از جمله برنامه های اندیشیده شده به منظور هر چه باشکوه برگزار کردن این مراسم پر فیض معنوی است.

وی خاطرنشان کرد: مراسم معنوی اعتکاف ۱۲ لغایت۱۴ اردیبهشت ماه سال جاری مصادف با ۱۳ رجب همزمان در مساجد سراسر کشور برگزار و مومنان خداجوی با شرکت در سنت نبوی اعتکاف به عبادت و خود سازی می پردازند.

رحمتی افزود: با تشکیل ستاد برگزاری اعتکاف در استان و همچنین شهرستان ها، مساجد این استان آماده پذیرایی از معتکفان شدند.

۳۰ مسجد در تربت حیدریه میزبان معتکفان می شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه نیز از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ۳۰مسجد در این شهرستان و بخش های تابعه خبر داد.

حجت الاسلام عباسعلی فاطمیان گفت: امسال ۳۰ مسجد در تربت حیدریه و بخش های تابعه میزبان مراسم معنوی اعتکاف هستند.

وی بیان کرد: اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه با همکاری روحانیون مستقر و طرح هجرت برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی را در این مساجد برگزار می کند.

وی افزود: اعتکاف امسال همانند سنوات گذشته به صورت مشارکت مردمی برگزار و سخنرانان و مداحان از سوی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اعزام خواهند شد.

۴۰ مسجد در نیشابور پذیرای معتکفان

کارشناس تشکل های دینی اداره تبلیغات اسلامی نیشابور نیز از آمادگی بیش از ۴۰ مسجد برای برگزاری مراسم اعتکاف در نیشابور خبر داد.

حسن درودی بیان کرد: به منظور هماهنگی لازم نخستین جلسه ستاد اعتکاف با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی و برخی از مسئولان فرهنگی دانشگاه ها و ادارات در محل اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

درودی ابراز کرد: در این جلسه برنامه ریزی لازم برای هر چه با شکوه تر برگزاری مراسم معنوی اعتکاف با برگزاری مراسم سخنرانی، برپایی حلقه های معرفت، جلسات پرسش و پاسخ و مسابقات فرهنگی مصوب شد.

کارشناس تشکل های دینی اداره تبلیغات اسلامی نیشابور ادامه داد: در این همین راستا تعداد ۴۰ مسجد برای برپایی این مراسم معنوی آماده سازی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار