کد خبر: ۲۴۶۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 19 April 2015
معاون گردشگری میراث فرهنگی استان البرز گفت: کاخ موزه مروارید نباید فراموش شود.
احمد ترکاشوند اظهارکرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده شرایط حضور گردشگران در روزهای پنج‌شنبه و جمعه در مجموعه کاخ مروارید فراهم می‌شود.
 وی خاطرنشان کرد: این طرح با توجه به استقبال مناسب گردشگران و بازدیدکنندگان از این مجموعه به زودی اجرایی می‌شود.
ترکاشوند افزود: برنامه‌های متنوعی در حال تدارک است تا در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز شاهد حضور حداکثری مردم دراین کاخ موزه باشیم.
وی تصریح کرد: این اقدام به منظور معرفی هرچه بیشتر این کاخ منحصر به فرد تدارک دیده شده که چگونگی اجرای آن طی چند روز آینده به طور رسمی اعلام خواهد شد.
وی ادامه داد: در واقع اداره کل میراث فرهنگی استان قصد دارد با اجرای برنامه‌های متنوع، کاخ مروارید را در روزهای پایان هفته به محلی برای حضور هنرمندان، هنر دوستان، صنعتگران و خانواده‌ها تبدیل کند تا ساعات فراغت خود را در این مجموعه سپری کنند.
معاون گردشگری میراث فرهنگی البرز با اشاره به اینکه کاخ مروارید بیانگر معماری مدرن و باشکوه عصر معاصر است، افزود: علاوه بر طراحی بنا، تعدادی از گونه‌های گیاهی و درختی کاخ مروارید در سطح استان و حتی کشور کمیاب است.
وی بیان کرد: درحال حاضر چهار هزار و 500 اصله درخت و درختچه از کشورهای ایران، ایتالیا و ژاپن در کاخ مروارید وجود دارد که تعدادی از آنها در هیچ مکان دیگری در استان قابل مشاهده نیست.
ترکاشوند یادآورشد: کاخ مروارید دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای جذب گردشگران است که با برنامه‌ریزی مناسب و تدارک برنامه‌های متنوع فرهنگی می‌توان آن را به شایستگی معرفی کرد.
وی در پایان گفت: نباید اجازه دهیم که مکان‌های تاریخی استان به فراموشی سپرده شوند و باید از هرطریق که می‌توانیم این مجموعه‌ها را به مردم به ویژه نسل‌های جوان معرفی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار