مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی با ابراز تأسف از اینکه مدیران تعاونی‌ها نگاه اقتصادی به شرکت‌های خود ندارند، بر بازاریابی و بازرگانی در تعاونی‌های روستایی و کشاورزی تأکید کرد.
کد خبر: ۲۴۲۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸ 07 June 2016

به گزارش تابناك رضوي، رضا نامنی با بیان اینکه تعاونی‌های روستایی و تولیدی و کشاورزی به لحاظ داشتن قوانین خاص خود در دهه‌های گذشته موردتوجه و حمایت جدی در بخش کشاورزی قرار گرفته‌اند، گفت: بخش بازرگانی یکی از ارکان مدیریتی در تعاونی‌های روستایی و تولید و کشاورزی است که باید پررنگ‌تر دیده شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که باید در نگاه تولید و به‌ویژه در رسیدن به اقتصاد مقاومتی در کشور نقش‌آفرینی کند تعاونی‌های روستایی و تولیدی و کشاورزی است که عمدتاً با کارکرد بازاریابی، بازرگانی و امور اقتصادی کشاورزی و بازار رسانی محصولات کشاورزی فعالیت دارند.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی با بیان اینکه تعاونی‌های تولید و روستایی باهدف افزایش درآمد تولیدکنندگان خود که همانا کشاورزان تحت امر هستند باید با مدیریت صحیح در محصولات تولیدشده راه را برای اقتصاد سالم کشاورز روستایی فراهم کنند، اظهار كرد: همه تعاونی‌ها وظیفه‌دارند از طریق بالا بردن راندمان تولید، یکپارچه‌سازی اراضی، توسعه شبکه‌های آبیاری، گسترش مکانیزاسیون، تحقق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر و بیمه محصولات کشاورزی راه را برای تولید اقتصادی‌تر محصولات تولیدی کشاورزان و دامداران فراهم کنند.

نامنی با اشاره به نقش مؤثر تعاونی‌های روستایی و تولیدی در تولید محصولات اساسی کشور گفت: متأسفانه آنچه عملاً شاهد آن هستیم این است که مدیران عامل نگاه اقتصادی به شرکت‌های خود و درنتیجه راهبردی اقتصادی و بازاررسانی به محصولات کشت‌شده در مجموعه تحت پوشش خود ندارند و به همین علت است که کشاورزان در فروش محصولات خود به مشکل برمی‌خورند.

وی یکی از وظایف سازمان را تربیت و تعلیم مدیران آگاه در راستایی پویایی اقتصاد تعاونی‌های کشاورزی و روستایی و تولید عنوان کرد و افزود: در این خصوص در زمینه ایجاد تفکر مقاوم‌سازی اقتصاد روستایی با مدیریت صحیح بر تولید محصولات سالم و ارگانیک و بازار رسانی به‌روز و به‌موقع محصولات برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌گردد.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی ادامه داد: خراسان رضوی با داشتن بیش از 650 تشکل فعال در بخش کشاورزی باید در تحقق فرامین مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی به‌ویژه تولید محصولات سالم داخلی پیشگام باشند و مدیران تعاونی‌ها با اجرای درست وظایف محوله می‌توانند در تحقق اصل 44 قانون اساسی که همانا سهم 25 درصدی بخش تعاون در اقتصاد کشور است اقدام مؤثری انجام دهند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار