معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تولید قهوه زعفرانی برای نخستین بار در جهان خبر داد.
کد خبر: ۲۳۹۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ 01 June 2016

به گزارش تابناك رضوي، عیسی منصوری در نشست تخصصی «اشتغال منطقه شرق کشور در سال جاری» که در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه در خراسان رضوی بر فعالیت‌هایی که می‌توانند اشتغال ایجاد کنند تمرکز کرده‌ایم، گفت: با بررسی‌های صورت گرفته، خراسان رضوی در سه رشته کفش، پوشاک و زعفران می‌تواند اشتغال‌زایی کند و در حال حاضر 15 هزار نفر در صنعت کفش، و 137 هزار نیروی کار در زنجیره تولید زعفران در بخش کشاورزی داریم.

وی به تأسیس مدرسه تولید کفش در مشهد اشاره و اظهار كرد: مشکل صنعت کفش در استان پایین بودن سطح مهارت است که در سال گذشته با تأسیس این مدرسه توانستیم نیروی کار ماهر را با استفاده از مربیان و تجهیزات خارجی تربیت کنیم که در حال حاضر با نام «انستیتو توسعه کفش و محصولات چرمی» با بیش از هزار نفر نیرو در حال کار است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مجتمع عدالت مشهد در بخش پوشاک توانسته است سهم اشتغال را افزایش دهد، تصریح کرد: زیر نظر این مجموعه 80 واحد پوشاک فعالیت می‌کنند و در کنار شهرک رضویه به تولید و آموزش نیروی کار می‌پردازند.

منصوری از تولید قهوه زعفرانی برای اولین بار در دنیا خبر داد و افزود: می‌خواهیم با ترغیب سرمایه‌گذاران از صادرات زعفران خام بکاهیم و در عوض محصولاتی که با زعفران تولید می‌شود را تولید کنیم.

وی کمبود آمار دقیق و اطلاعات درست از نیروی بیکار کشور را یکی از معضلات مهم دانست و خاطرنشان کرد: اطلاعات و داده‌های خامی که از مرکز آمار ایران داریم نمی‌تواند ارزیابی خوبی از اشتغال ایجاد کند و ابزار مناسبی برای سیاست‌گذاری نیست، بنابراین از ابتدای سال فرم‌هایی را طراحی کردیم که اگر مسؤولان استانی کمک کنند گزارش‌های کامل و جامعی می‌توانیم داشته باشیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان در سال گذشته افزایش یافته و به 12 درصد رسیده است، گفت: معمولاً در دوره رکود استان‌هایی که ظرفیت خوبی برای اشتغال دارند مهاجر پذیرترند و بر همین اساس با افزایش نیروی کار مهاجر استان، نرخ بیکاری افزایش می‌یابد.

منصوری با تأکید بر اینکه رشد اقتصادی باید بر محور اشتغال باشد، افزود: رشد ارزش‌افزوده سال 94 نسبت به سال 93 کمتر از یک درصد بوده است درحالی‌که رشد حاصل از ورود نیروی کار جدید دو برابر بوده است و اگر ما اشتغال ایجاد کنیم ارزش‌ افزوده ملی هم افزایش می‌یابد.

وی رشد فراگیر را با اهمیت دانست و تصریح کرد: با ایجاد سالانه 600 تا 700 هزار شغل، عقب‌ماندگی‌ها جبران نمی‌شود بنابراین با ایجاد طرح‌هایی در وزارت خانه مثل طرح «تکاپو»، طرح «حرکت» و حتی بحث کارورزی می‌خواهیم جبران عقب‌ماندگی‌ها را داشته باشیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مالیات صفر برای بعضی از بنگاه‌های صنفی و خدمات مولد خبر داد و خاطرنشان کرد: طبق قانون جدید مالیاتی، بنگاه‌های جدیدالتاسیس مالیات ندارند اما این قانون، اصناف و خدمات مولد را پوشش نمی‌دهد بنابراین در جلساتی با رئیس‌جمهور تصمیم گرفته شده که این قانون اصناف و خدمات مولد را هم شامل شود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار