استاندار کرمان :
علیرضا رزم حسینی با تاکید براینکه نشست استانداران منطقه پنج کشور موجب افزایش سرعت توسعه ای منطقه خواهد شد، گفت: باید در جهت تقویت مناطق توسعه ای گام برداشته و آن را با جدیت دنبال نمائیم.
کد خبر: ۲۳۶۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱ 26 May 2016
به گزارش تابناک کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی ظهر پنجشنبه در حاشیه هفتمین نشست استانداران منطقه پنج کشور که به میزبانی استان خراسان شمالی در شهر بجنورد برگزار شد، در گفتگو با خبرنگاران افزود: تجربه کشورهای پیشرفته نشان داده است برای ایجاد توسعه پایدار ابتدا باید توسط مدیران محلی و متعاقب آن با تفویض اختیارات لازم از حکومت مرکزی به آنان، توسعه منطقه ای شکل بگیرد.
وی برگزاری نشست استانداران منطقه پنج کشور را، هدف بلندی دولت تدبیر و امید دانست و یادآور شد: خوشبختانه منطقه پنج کشور که شش استان کرمان، یزد، سیستان بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی را شامل می شود از قابلیت های بالایی در منطقه برخوردار هستند.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه صنعت گردشگری، کشاورزی، معادن و حمل و نقل جاده ای و ریلی و ... از قابلیت های بالای منطقه پنج کشور هستند، خاطر نشان کرد: این ظرفیت ها نشان می دهد که به منظور توسعه پایدار باید با برپایی نشست های منطقه ای، هماهنگ و با سیاست های مشترک گام برداریم.
رزم حسینی تاکید کرد: ادامه نشست استانداران منطقه پنج کشور می تواند پروژه های مشترکی که این شش استان در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارند، سرعت بخشیده و موجب افزایش سرعت توسعه در منطقه شود.وی با اشاره به اینکه نشست استانداران منطقه پنج کشور منجر شده تا بتوانیم قابلیت های خوبی را در منطقه شناسایی کنیم، گفت: حمل نقل دریایی بندر چابهار می تواند توسعه منطقه ای باشد و همچنین بخش خطوط انتقال آبی که از خلیج فارس هم اکنون در دولت یازدهم در حال اجراست، می تواند بخش عمده ای از مشکلات شرب منطقه و فلات مرکزی ایران را مرتفع نماید.
استاندار کرمان یادآور شد: همه ما باید در جهت تقویت مناطق توسعه ای که وزیر کشور ابلاغ کردند، گام برداریم و این کار را با جدیت در نشست استانداران منطقه پنج کشور دنبال خواهیم کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار