مدیرعامل آبفای مشهد مقدس گفت: بارش‌های اخیر حالت رگباری و پراکنده داشته و تاثیر چندانی بر افزایش میزان ذخیره آب نداشته است و حتی ذخیره سدهای استان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نیز یافته است.
کد خبر: ۲۳۴۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱ 23 May 2016

به گزارش تابناك رضوي، سیدعلیرضا طباطبایی با بيان اين مطلب، اظهار كرد: در حال حاضر سرانه مصرف آب در شهر مقدس مشهد، حدود 13 متر مکعب به صورت ماهانه است اما اعتقاد داریم این میزان مصرف را باید با برنامه ریزی اصولی کاهش دهیم.

مدیرعامل آبفای مشهد مقدس بیان کرد: علاوه بر این باید با ابزارهای متنوع مشترکان پرمصرف شناسایی شده آب در مشهد مقدس را به سمت کاهش سرانه مصرف هدایت کنیم.

وی تاکید کرد: در این راستا برنامه‌هایی نیز پیش بینی شده است، برای مثال ابتدا روی قبض این مشترکان که به عنوان پرمصرف شناخته می‌شوند اخطاریه صادر می‌کنیم و سپس وارد مراحل بعدی می‌شویم.

طباطبایی در پاسخ به این سئوال که آیا بارندگی‌های اخیر سبب افزایش ذخیره سدها شده است یا خیر، گفت: این بارش‌ها عمدتاً حالت رگباری و پراکنده داشته است و تاثیر چندانی بر افزایش میزان ذخیره آب نداشته و حتی ذخیره سدهای استان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نیز یافته است.

وی بعنوان كرد: همچنین اقداماتی از سوی مدیریت آبفای مشهد برای بهبود مصرف فراهم شده که از آن جمله می‌توان به اصلاح خطوط انتقال آب اشاره کرد تا از این طریق از هدررفت آب مصرفی جلوگیری کنیم.

منبع: تسنيم


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار