کد خبر: ۲۲۷۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱ 10 May 2016


معاون فرهنگی و اجتماهی سازمان اوقاف کشور گفت: طی چهار سال گذشته یک میلیون و 300 هزار نفر در طرح ملی حفظ قرآن کریم ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه البرز، حجت الاسلام احمد شرف‌خانی ظهرامروز (21اردیبهشت)، در مراسم تجلیل طرح آرامش بهاری که در اداره‌کل اوقاف و امور خیریه البرز برگزار شد، اظهار کرد: ازابتدای آغاز طرح حفظ قرآن کریم تا کنون یک میلیون و 300 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.

وی اضافه کرد: درمجموع 400 هزار نفر ازکسانی که دراین طرح ثبت نام کرده اند در آزمون سراسری قرآن شرکت کرده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: طبق پیش بینی‌های انجام شده قرار بود طی این چهار سال یک میلیون حافظ قرآن تربیت شود ولی با همت جهادی مسئولان این تعداد 300 هزار نفر بیشتر شده است .

وی با بیان این که در طرح حفظ قرآن نگاه مادی، اداری و سازمانی وجود ندارد افزود: این طرح با هدف عمل به منویات رهبری در خصوص پرورش استعدادهای قرآنی کشور انجام می‌شود و درحقیقت نوعی معامله با خود قرآن است .

شرف‌خانی با اشاره به جایگاه قرآنی ایران دردنیا ابراز کرد: ایران در موضوعات مربوط به قرآن همیشه رتبه اول و یا دوم جهان اسلام را دارد.

وی همچنین به ساختار برگزاری مسابقات قرآن در کشور اشاره کرد و افزود: مسابقات قرآنی در ایران دارای پشتوانه و ساختار شهری، شهرستانی و کشوری است در حالی که در دیگر کشورها به این صورت نیست.

وی دربخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تربیت حافظان قرآن در زندان‌های کشور گفت: درحال حاضر بیش از 16 هزار نفر در زندان های کشور حافظ قرآن شده‌اند که این موجب تغییر در فضای عمومی زندان ها و تغییر روحیه زندانیان شده است .

وی با اشاره به این که برای عمومی شدن طرح حفظ قرآن باید از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده شود گفت: باید در روستاها نیز طرح حفظ قرآن را شروع کرد.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اجرای طرح آرامش بهاری درکشور نیز اشاره کرد و افزود: این طرح الگوی خوبی برای نشان دادن همدلی، همزبانی و همگرایی در همه ابعاد سازمان اوقاف است .

وی اظهار کرد: در طرح آرامش بهاری از شش هزار مبلغ درسراسر کشور استفاده شد که برخی از آنها موفق شدند افراد غیر مسلمان را به دین اسلام تشویق و باعث شوند آنها به تشیع و تسنن روی بیاورند .

شرف‌خانی در پایان گفت: طرح آرامش بهاری الگوی مناسبی در اجرای مدیریت جهادی است و زمینه تبدیل ایران به قطب فرهنگی را فراهم می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار