مدیرعامل اتحادیه کارخانجات لبنی خراسان رضوی گفت: به‌دنبال بازگشایی کارخانجات تعطیل در خراسان رضوی با ارائه تسهیلات و حل مشکلات این کارخانجات هستیم.
کد خبر: ۲۲۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹ 14 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی حمید فرزانه در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: در حال حاضر 104 کارخانه محصولات لبنی در خراسان رضوی فعال بوده که از این تعداد 38 کارخانه تعطیل است.

وی با اشاره به اینکه کارخانجات محصولات لبنی استان با ظرفیت 20 تا 50 درصدی فعالیت می‌کنند، افزود: به دنبال بازگشایی کارخانجات تعطیل در خراسان رضوی با ارائه تسهیلات و حل مشکلات این کارخانجات هستیم.

فرزانه از افزایش قیمت محصولات لبنی با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و هزینه‌های تولید خبر داد و تصریح کرد: افزایش قیمت محصولات لبنی 20 تا 30 درصد است که این درصد افزایش قیمت بستگی به نظر سازمان حمایت از مصرف کننده دارد.

مدیرعامل اتحادیه کارخانجات لبنی خراسان رضوی با بیان اینکه 85 درصد مواد اولیه محصولات لبنی از شیر خام تهیه می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت مصوب برای خرید شیر خام از دامداران 1440 تومان تعیین شده که از این مبلغ 190 تومان یارانه پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به قیمت خرید شیر در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شیر خام از دامدار بین کیلویی 1250 تومان تا 1320 تومان خریداری می‌شود.

فرزانه تصریح کرد: در حال حاضر 2 هزار و 400 تن شیر خام روزانه در استان تولید می‌شود که از این مقدار 1500 تن جذب کارخانجات لبنی استان، 300 تن جذب کارخانه‌های زیر زمینی، 400 تا 500 شیر تولید به خارج از استان منتقل و مابقی این شیر به صورت خود مصرفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل اتحادیه کارخانجات لبنی خراسان رضوی بیان کرد: میزان تولید محصولات لبنی در خراسان رضوی 3 برابر شیر تولیدی خام است در حالی که ظرفیت تولید شیر خام در استان 6 هزار و 400 تن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار