کد خبر: ۲۲۵۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶ 07 May 2016


رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت كه آخرين وضعيت واحدهاي صنعتي فعال و نيمه فعال بررسي شده و با عنايت به شعار سال براي ساماندهي آنها اقدام مي شود و براي اين موضوع به 7 هزار و 120 ميليارد ريال اعتبار نياز داريم.

به گزارش ايرنا، ايرج موفق روز شنبه در جلسه شوراي اداري استان كه با حضور سيد عباس عراقچي معاون امور حقوقي و بين الملل وزارت امور خارجه در سالن شهداي دولت استانداري البرز برگزار شد، با اشاره به برنامه هاي استان به منظور تحقق اقتصاد مقاومتي، اظهار داشت: تمركز بر فعاليت هاي مزيت دار اقتصادي، خودداري از خريد خارجي، دانش بنيان كردن بخش هاي اقتصادي، بهره وري از بخش هايي كه سرمايه گذاري شكل مي گيرد، از جمله راهبردهايي است كه مقام معظم رهبري نيز بر آن تاكيد داشته اند.

وي ادامه داد: مبارزه جدي با فساد و قاچاق، افزايش بهره وري و انرژي و نگاه ويژه حمايتي به صنايع كوچك و متوسط كه اگر تمامي موارد ياد شده اجرايي شود، يك حركت انقلابي و رو به پيشرفت آغاز و تاثير تحريم ها كاهش پيدا مي كند.

موفق با اشاره به اينكه از 10 فرمان مقام معظم رهبري 7 مورد به صورت مستقيم به توليد و باقي به صورت غيرمستقيم به توليد و صنعت مربوط مي شود، گفت: با توجه به اين امر براي احداث شهرك هاي دانش بنيان در استان برنامه ريزي شده و درخواست در اين ارتباط به شركت شهرك هاي صنعتي ابلاغ شده است.

وي افزود: درصدد هستيم براي نوسازي و احيا صنايع كه نياز به همكاري بانك ها در اين طرح غير قابل انكار است، اقدامات جدي در اسرع وقت صورت گيرد، همچنين توسعه معدن و صنايع معدني در استان در ارتباط با بهره وري توسعه ظرفيت ها در دستور كار اين سازمان قرار دارد.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز اضافه كرد: پشتيباني صادرات و نظارت بر شفاف سازي قيمت ها و روز آمد كردن سرمايه گذاري خارجي از اهميت بالايي برخوردار است كه در اين خصوص سال گذشته البرز رتبه دوم جذب سرمايه گذاران خارجي را در كشور كسب كرد.

وي با اشاره به اينكه امسال برگزاري تورهاي صنعتي و برپايي نمايشگاه هاي خارجي براي نمايش توانمندي هاي استان اجرايي مي شود، گفت: تعيين اولويت هاي بخش توليد ملي موارد و عناوين طرح ها به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده كه ارتقاء توان توليد ملي و تعيين تكليف واحد هاي توليدي مشكل دار از جمله آنهاست.

موفق افزود: در سال 93 حدود54 ميليون دلار صادرات از استان صورت گرفت كه اين ميزان در سال 94 به دو برابر افزايش يافت، همچنين به منظور تحقق شعار سال و حمايت از توليد در كارگروه رفع موانع توليد، معضلات 350 واحد صنعتي در كارگروه مطرح و 75 درصد مصوبات اجرايي شده و باقي در حال پيگيري است.

وي با اشاره به پايش مستمر دستورالعمل ها و ضوابط و حذف موارد دست و پا گير در حوزه صنعت، معدن و تجارت عنوان كرد: درصدد تقويت زير ساخت هاي مورد نياز هستيم و در اين ارتباط ايجاد 3 شهرك صنعتي جديد و توسعه شهرك هاي صنعتي نظرآباد و كوثر از برنامه هاي اساسي سازمان محسوب مي شود.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز به ضرورت افزايش سهميه آب براي بخش صنايع اشاره كرد و گفت: آخرين وضعيت واحدهاي صنعتي در داخل شهرك ها واحدهاي فعال و نيمه فعال بررسي شده و با عنايت به شعار سال براي ساماندهي آنها اقدام مي شود كه در اين رابطه به 7 هزار و 120 ميليارد ريال اعتبار لازم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار