کد خبر: ۲۲۲۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹ 02 May 2016


مدیرکل گمرکات البرز از صادرات ۶۶۵ هزار تن کالا از این استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین سالاری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران به افزایش ۶۶ درصدی ارزش ریالی این میزان کالا از استان اشاره کرد و افزود: ارزش ریالی کالاهای صادراتی ۸۸ میلیون و ۹۳۷ هزار و ۵۰۱ دلار بوده است.

مدیرکل گمرکات البرز ادامه داد: به لحاظ وزنی ینز میزان صادرات کالاهای صادراتی استان ۵۶ درصد افزایش داشته است.

وی ماکارونی، کولر آبی، اسنک پیکوپف، ‌ کننده، تخم مرغ، رب گوجه فرنگی، مربا، و مایع ظرفشویی، ماست خامه ای و کم چرب، کره گیاهی، مصنوعات پلاستیکی، مخزن استیل، ترشیجات، پنیر خامه ای، کنسرو بدون گوشت را از جمله کال‌های صادراتی این استان برشمرد.

سالاری کشورهای هدف صادراتی این استان را افغانستان، انگلستان، ترکمنستان، عراق و پاکستان ذکر کرد و افزود: همچنین طی سال گذشته ۹۰ میلیون و ۶۱۵ هزار کیلوگرم کالا به استان البرز واردات داشته‌ایم.

وی ارزش ریالی کالاهای وارداتی از طریق گمرکات این استان را بیش از ۲۳۰ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: واردات استان نسبت به سال ۹۳ حدود ۳۱ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات البرز تجهیزات نیروگاهی، ماژول ال ای دی و ماژول مانیتور و اجزاء و قطعات، چای سیاه، مکمل غذایی، انواع شامپو، کرم دست و صورت، قرص و پودر ماشین ظرفشویی و مایع براق کننده آن، دی وی آر، ترانزیستور، خازن آلومینیومی، تیوپ لامپ کم مصرف، ‌ را از جمله کالاهای وارداتی استان ذکر کرد.

سالاری از تشکیل ۱۹۸ پرونده قاچاق کالا در استان طی سال گذشته خبر داد و بیان کرد: ارزش ریالی این پرونده‌ها ۷۸ میلیارد و ۵۰۸ میلیون ریال بوده است.

به گفته وی میزان پرونده های متشکله به لحاظ ارزش ریالی ۳.۳ درصد کاهش داشته است.

وی میزان وصولی گمرکات استان طی سال گذشته را یک هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد:در آمد گمرک با احتساب جمعی و خرجی یک هزار و ۸۶۱ میلیارد ریال بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار