رییس پلیس راهور خراسان رضوی:
رییس پلیس راهور خراسان رضوی گفت :20 درصد ترافیک در کلانشهرها و بویژه مشهد الرضا (ع) مصنوعی است.
کد خبر: ۲۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۷ 01 February 2015

به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،سرهنگ حمید رضا گرایلی افزود: این بخش از ترافیک ها ناشی از بی انضباطی ترافیکی رانندگان ، ترمزها و توقف های نا به جا و مانند آن است.

وی با بیان اینکه این ترافیک ها توسط خود افراد ایجاد می شود و با رعایت قانون و توجه به علایم عملا رفع و مشکلی ایجاد نمی شود.

سرهنگ گرایلی تصریح کرد : نوع پارکی با عنوان پارک زاویه دار و عمودی در سطح معابر شهر نداریم و هر چه هست افقی است، حال آنکه شهروندان بدون توجه به وضعیت خیابان ها در بسیاری از موارد اینگونه پارک می کنند.

وی توقف های چند ردیفه در مقابل مدارس در زمان تعطیلی را نیز از دیگر عوامل این نوع ترافیک ها دانست که توسط خود مردم ایجاد می شود.

سرهنگ گرایلی برلزوم فرهنگ سازی و آموزش در این حوزه تاکید کرد و گفت: برخی از مردم راهنمایی و رانندگی را مسوول تمام اموری که به موضوع ترافیک مربوط می شود ، اعم از شلوغی و ترافیک خیابان ها و معابر ، بی نظمی ها و بی قانون ها می دانند، حال آنکه بحث آموزش ، امری جامع و گسترده است که نیاز به مشارکت همه بخش ها و دستگاه های اجرایی دارد.

وی ادامه داد : در امور ترافیکی مثلثی با سه ضلع آموزش ، مهندسی معابر و ترافیک و نیز اعمال و اجرای قانون نقش دارد اما آموزش پایه و مبنای کار است.

وی تصریح کرد: همه مردم و دستگاهها متولی فرهنگ سازی در جامعه هستند و راهنمایی و رانندگی نیز با توجه به ظرفیت و توان، آموزش هایی را ارائه می کند که کافی نیست.

سرهنگ گرایلی با تاکید بر اینکه این آموزش ها باید در سطوح مختلف از پیش دبستانی ، تا دبیرستان و دانشگاه در خانه و مدرسه و جامعه ارائه شود، گفت: امروز نیازمند درونی شدن قوانین و مقررات در افراد هستیم در غیر اینصورت ، بهترین مهندسی معابر، کنترل و نظارت های گسترده هم نمی تواند اثر لازم را داشته باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار