امام جمعه موقت بندرعباس یاد و خاطره شهدای خلیج فارس را گرامی داشت و گفت: خلیج فارس بخشی از هویت و عامل اقتدار ماست و این اقتدار باید حفظ شود.
کد خبر: ۲۲۱۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶ 29 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس تقوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس اظهار داشت: پیروی از سیره رسول مکرم اسلام و تقوا سبب برتری انسان شده و آثار مثبت فراوانی در زندگی انسان دارد.
 
وی افزود: کسانی که در مساجد و مراسمات مذهبی حضور فعال داشته و نسبت به رعایت اصول دینی و اخلاقی اقدام می‌کنند قطعا سعادتمند خواهد شد و این وعده خداوند متعال است.
 
امام جمعه موقت بندرعباس با اشاره به آیه 31 سوره آل عمران، خاطر نشان کرد: پیروی از پیامبر و اهل بیت او و عمل به توصیه‌های خداوند متعال در قرآن کریم سبب حفظ انسان از شر بلایا و بدی‌ها و خوشبختی و عاقبت بخیری خواهد شد و باید همواره آموزه‌های اسلامی را به خاطر داشت.
 
تقوی ادامه داد: فاصله گرفتن از دشمن و مراقبت از او در همه حال یکی از اصول حاکمیتی رسول گرامی اسلام بود و این سبک و روش در دوران حاکمیت حضرت علی (ع) نیز تداوم یافت و البته رسول خدا همواره بر مدارا با همه افراد تاکید داشتند.
 
وی اضافه کرد: مبعث رسول مکرم اسلام در راه است و دستگاه‌های فرهنگی نسبت به برگزاری با شکوه و پرشور این جشن بزرگ اسلامی اقدام کنند و مساجد و مراکز دینی نیز خود را مهیای جشن بزرگ مبعث رسول گرامی اسلامی بدارند که روزی بالاتر از این روز در نزد ملت‌های مسلمان وجود ندارد.
 
امام جمعه موقت بندرعباس با اشاره به روز ملی خلیج فارس، یاد و خاطره شهیدان رئیسی و دارا که در مواجهه مستقیم با دشمنان مستکبر در آبهای خلیج فارس به شهادت رسیدند را گرامی داشت و گفت: خلیج فارس بخشی از هویت و عامل اقتدار ماست و این اقتدار باید حفظ شود.
 
وی به در پیش بودن روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری نیز اشاره کرد و گفت: آموزش به نسل جوان و نوجوان جامعه امروز توام با تربیت باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار