کد خبر: ۲۲۰۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵ 28 April 2016


مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین دانش‌آموزان نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، خسرو ساکی ظهر امروز در مراسم اولین دوره مسابقات استانی پژوهش‌سرای معلم که در دانشگاه هنر این استان برگزار شد اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات برای تقویت هوش و استعدادیابی دانش‌آموزان ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و پژوهش است.

وی افزود: باید برای پرورش بیشتر دانش‌آموزان و سوق دادن آنها به سمت علم و دانش، بسترهای ‌تحقیق و پژوهش را در بین این قشر فراهم کرده و آنان را تشویق و ترغیب به علم آموزی و تحقیق کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه تقویت پژوهش در مدارس یکی از مهمترین اهداف آموزش و پرورش است افزود: باید روحیه پرسشگری و تحقیق را در بین دانش‌آموزان نهادینه کرده و برای این مهم زیرساخت‌های لازم را در مدارس فراهم کنیم.

ساکی خاطرنشان کرد: نقش خانواده‌ها و والدین در سوق دادن فرزندانشان به سمت فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی نیز مهم ارزیابی می‌شود، لذا لازم است تا والدین نیز در این زمینه بسترهایی را برای فرزندان خود فراهم کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون در کشور 490 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی فعال است، گفت: این نشان می‌دهد که آموزش و پرورش برای رسیدن به اهداف مورد نظر در تلاش است و اقدامات علمی و پژوهشی را در مدارس توسعه داده است.

این مسئول با بیان اینکه باید فقر فضاهای پژوهشی را در مدارس مرتفع کنیم گفت: تجهیز مدارس به آزمایشگاه و فراهم کردن بسترهای فعالیت‌های تحقیقاتی دانش‌آموزان یکی از مهمترین مواردی است که در دستور کار ویژه این اداره کل قرار دارد.

ساکی گفت: دانش‌آموزان بسیاری که علاقمند به کارهای تحقیقاتی و پژوهشی هستند در مدارس داریم که لازم است با ارائه امکانات به آنان استعدادهای آنان در این زمینه شکوفا شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار