تشکل های دانشجویی خراسان رضوی با انتشار بیانیه ای مشترک تجاوز نظامی عربستان به کشور یمن را محکوم و خواستار توقف هر چه زودتر جنگ و دخالت سازمان های بین المللی حافظ حقوق بشر شدند.
کد خبر: ۲۱۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۵ 12 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از مهر، بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی دانشگاه فردوسی، علوم پزشکی، دانشگاه آزاد، دانشکده منتظری مشهد و همچنین دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه آزاد سبزوار از جنگ در یمن به عنوان دعوای سیاسی یاد کردند و خواستار توقف آن شدند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: حملات صبعانه ائتلافی از دولت های به ظاهر اسلامی به رهبری آل سعود و جنایات این ائتلاف در قبال مردم مظلوم یمن، قلب هر مسلمان و انسانی را به درد می آورد.

تشکل های دانشجویی خراسان یادآور شده اند: مردم مظلوم یمن امروز تاوان قیام خود و دیگر ملت های اسلامی در برابر سال های طولانی استبداد را می پردازند.

در این بیانیه آمده است: استکبار جهانی و در راس آن آمریکا این بار با مشت دولت های دست نشانده خود در منطقه بر سر مظلومین می کوبند تا در مسیر تحولات مردمی اخلال ایجاد کنند.

دانشجویان خراسانی متذکر شدند: حمله به خاک یک کشور به بهانه تضمین امنیت در آینده و دفاع از یک طرف دعوای سیاسی داخلی، بدون شک محکوم است و ترکیب متجاوزین و حامیان آنان به خودی خود پرده از نیاتشان بر می دارد و موجب رسوایی است.

تشکل های دانشجویی دانشگاه های خراسان رضوی ضمن محکومیت و تقبیح این تجاوزها اعلام کردند: ملت مظلوم یمن به یاد داشته باشند که پیروزی در گرو مقاومت است و وعده پروردگار در نصرت مومنین تخلف ناپذیر است.

آنها از خواهران و برادران یمنی خواستند تا با مجاهدت در مسیر الهی همچنان استوار گام برداشته و مطمئن باشند پیروزی از آن آنها است.

در این بیانیه همچنین عنوان شده است: در این راه بدون شک رمز پیروزی وحدت است، پس بر عموم یمنی ها واجب است در برابر این تجاوز با تحکیم وحدت و بنیان برادری مقاومت کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه خاطر نشان شده است: دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچم دار اسلام در دنیای امروز و بر اساس دستورات صریح اسلامی باید از تمام ابزار های معقول و مشروع خود برای خاموشی آتش این فتنه در میان مسلمین و حمایت از مردم یمن استفاده کند.

دانشجویان خراسان رضوی اعلام کردند: دولت های حاکم در کشور های عربی به ویژه عربستان باید بدانند با تجاوز غیرقانونی خود، برای کشتار مسلمین به جای مبارزه با رژیم اشغال گر اسرائیل، در واقع شاخه ای را می برند که خود بر آن نشسته اند و هر روز در میان امت اسلام منفور تر می شوند.

تشکل های دانشجویی همچنین یاداور شدند : سازمان های بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد که هدف اصلی آنها تامین صلح در چنین مواقعی است با کوتاهی در اجرای ماموریت اصیل خود هر روز کم اعتبار تر می شوند لذا بهتر است این سازمان ها نیز پیش از لطمه بیشتر به اعتبارشان در کنار مردم یمن قرار گیرند تا بخشی از تقصیرات گذشته جبران شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار