کد خبر: ۲۱۵۲۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱ 19 April 2016

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: سطح آگاهی دانش‌آموزان از مسائل اجتماعی ارتقا یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، ‌خسرو ساکی ظهر امروز در مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشنواره نوجوان سالم و ابتکارات اظهار داشت: دانش‌آموزان باید با آموزش‌ها و ارتقای آگاهی‌ها نسبت به مسائل اجتماعی آگاه‌تر شوند.

وی ادامه داد: در این راستا باید آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان داده شود و اقدامات لازم پیشگیرانه در خصوص آسیب‌ها به دانش‌آموزان ارائه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در ادامه سخنان خود با بیان اینکه لازم است تا دانش‌آموزان مهارت لازم را برای پرهیز از رفتارهای پرخطر پیدا کنند، تأکید کرد: سوق دادن دانش‌آموزان به سمت زندگی سالم از مهمترین اقداماتی است که باید اجرایی شود.

ساکی کشف و شکوفایی استعدادهای هنری، افزایش مهارت و سطح آگاهی دانش‌آموزان را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: جشنواره نوجوان سالم و ابتکارات در راستای پیشگیری از گرایش به دخانیات، سوء‌مصرف مواد و خشونت در سه سطح منطقه‌ای، استانی و ملی در سال تحصیلی 95-94 عملیاتی شده است.

وی با تأکید بر اینکه این محورها برای سال تحصیلی آینده نیز مورد تأکید است افزود: چگونگی مراقبت از کودکان و نوجوانان در برابر آسیب‌های اجتماعی ویژه والدین و مدارس نیزاز مهمترین برنامه‌های ما در آینده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز مهمترین وظایف مدارس را اجرای طرح‌های آموزشی عنوان کرد و بیان داشت: این طرح‌های آموزشی باید در راستای اقدامات پیشگیرانه از آسیب‌های اجتماعی باشد.

به گفته ساکی برای اجرای این طرح‌های آموزشی باید از ظرفیت‌های کارشناسان استفاده شود.

براساس این گزارش، در این جشنواره نمایشگاهی از آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر در قالب پوستر، برشور و عکس برپا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار