رئیس سازمان نهضت سوادآموزی درباره اعمال محدودیت‌های قانونی برای بیسوادان که قرار بود از سال 95 اجرا شود گفت: هنوز این موضوع تعیین تکلیف نشده و اکنون در دست بررسی و گفت‌وگو میان مجلس و دولت است و امیدواریم سریعتر به نتیجه برسد.
کد خبر: ۲۱۴۴۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶ 18 April 2016
علی باقرزاده، درباره تعیین تکلیف محدودیت‌های قانونی بیسوادی اظهار کرد: هنوز این موضوع تعیین تکلیف نشده است.

وی افزود: در اسفندماه سال 93 مصوبه‌ای در این خصوص داشتیم که بر ممنوعیت صدور گواهینامه رانندگی، عدم صدور پروانه کسب برای بیسوادان در این مصوبه تاکید شده است. همچنین اگر قرار است افرادی تحت پوشش نهادهای حمایتی بروند باید همزمان تحت پوشش سوادآموزی نیز قرار بگیرند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اینکه مجلس به بخشی از این مصوبه ایراد گرفته است گفت: البته دولت نیز به این ایراد پاسخ داده اما هنوز نمی‌شود گفت که این مصوبه لازم الاجراست یا رد شده است و در واقع اکنون در دست بررسی و گفت‌وگو میان مجلس و دولت است و امیدواریم سریعتر به نتیجه برسد.

باقرزاده همچنین درخصوص اجرای قانون جریمه اولیایی که از رفتن فرزندشان به مدرسه ممانعت می‌کنند گفت: ماده 4 قانون حمایت از کودک و نوجوان در سال 1381 تصویب شد و از همان زمان لازم‌الاجراست، بر این اساس اگر والدین یا هر شخص دیگری مانع ورود کودک به مدرسه شوند، آموزش و پرورش یا هر شخص دیگری که شاهد موضوع است باید موارد را اطلاع دهد.

وی افزود: دادگاه نیز موظف به تشکیل پرونده است، اگر موضوع حل و فصل نشود مجازات سه ماه و یک روز تا شش ماه حبس و جریمه نقدی یک میلیون تومانی در قانون پیش بینی شده است، البته اکثر موارد در دادگاه حل و فصل می‌شود و اولیاء موافقت می‌کنند و همه پرونده‌ها منجر به صدور رای نمی‌شوند.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار