فرماندار خبر داد:
فرماندار شازند گفت: احیای کارخانه قند با موافقت معاون رئیس جمهور، در دستور کار شهرستان قرار دارد.
کد خبر: ۲۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹ 01 February 2015

مجید عسگری در نشستی با اهالی رسانه که به مناسب فرا رسدن ایام‌الله دهه فجر صورت گرفت، به دشمنی استکبار جهانی با ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: این دشمنی‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب آغاز شد و در جریان جنگ تحمیلی ادامه یافت. در این جنگ نابرابر تمام دنیا علیه ایران اسلامی با عراق همکاری کردند اما، ایران بدون واگذاری حتی یک وجب از خاک سرزمین خود در این نبرد پیروز شد.

وی ایران را الگویی برای جهانیان دانست و گفت: دشمن به دنبال تغییرات اساسی در نظام اسلامی است.

عسگری رمز پیروزی نظام اسلامی را ایمان به خدا، تمسک به اهل بیت(ع) و جانفشانی شهدا و ایثارگران عنوان کرد و افزود: باید با تأسی از مقام معظم رهبری ان مسیر را ادامه دهیم.

وی بر لزوم پایبندی به نظام اسلامی تاکید کرد و گفت: مردم ایران همواره با حضور در تمامی صحنه‌ها خشم و انزجار خود را از دشمنان اعلام کرده‌اند و دشمنان نیز باید روش و رفتار خود را با ایران اسلامی تغییر دهند.

عسگری بر لزوم توجه به رهنمودهای رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و لزوم اجرایی شدن آن تاکید کرد و با اشاره به افتتاح 220 پروژه عمرانی شامل 197 پروژه روستایی و 23 پروژه شهری در ایام دهه فجر در سطح شهرستان گفت: افتتاح ساختمان دهیاری، غسالخانه، ساماندهی گلزار شهدا، افتتاح کارگاه تولید نان صنعتی، بهسازی و زیرسازی معابر روستایی و افتتاح ایستگاه CNG از جمله این پروژه هاست.

وی دیدار با ائمه جمعه شهرستان، برگزاری شورای اداری با موضوع اقتصاد مقاومتی، جشن انقلاب، نشست‌های مختلف، نمایشگاه عفاف و حجاب، گلباران قبور شهدا، ویزیت رایگان بیماران نقاط محروم با همکاری بسیج جامعه پزشکی، برگزاری محفل انس با قرآن، جشن انقلاب، برگزاری همایش روحانیون و شرکت در راهپیمایی 22 بهمن را از دیگر برنامه‌های این شهرستان در ایام دهه فجر عنوان کرد.

عسگری با بیان اینکه راهپیمایی 22 بهمن در 39 نقطه شهری و روستایی شازند برگزار می‌شود، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، برگزاری یادواره شهدای آستانه و سرکشی به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را از دیگر برنامه ها عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات این شهرستان گفت: سهم شهرستان شازند از استان، با توجه به گستردگی آن و برخورداری از 255 روستا، شش شهر و چهار بخش و برخورداری از رتبه اول از نظر تعداد شهر و بخش در استان، نادیده گرفته شده است.

عسگری به ظرفیت های بالای گردشگری، کشاورزی و دامپروری این شهرستان اشاره کرد و گفت: شازند در دوران دفاع مقدس نیز به خوبی نقش‌آفرینی کرده و تقدیم 555 شهید، 400 جانباز و 27 آزاده سندی بر فداکاری مردم این شهرستان در طول هشت سال جنگ تحمیلی است.

وی برخورداری از نیروی انسانی متخصص و استقرار در حوزه خطوط ارتباطی اصلی کشور که زمینه پیشرفت را فراهم می کند را یکی از مزیت‌های این شهرستان عنوان کرد و گفت: بیکاری جوانان علیرغم استقرار واحدهای بزرگ صنعتی در این شهرستان یکی از معضلاتی است که باید با اولویت دادن به جذب نیروی بومی توسط این واحدها رفع شود.

عسگری بر لزوم توجه به ایجاد زمینه اشتغال در نواحی صنعتی این شهرستان تاکید کرد و افزود: توسعه نواحی صنعتی و رفع مشکلات آنها در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید براینکه سیاست های کلی شهرستان حول محور سیاست ها و برنامه‌های دولت است، احداث سیلوی گندم را از برنامه های آینده شهرستان عنوان کرد و افزود: توجه به صنایع پایین دستی، توجه به توسعه صنایع غیرآلاینده، افزایش ظرفیت سرفصل اشتغال، در سرمایه گذاری دهیاری ها به 50 درصد انجام شده است .

عسگری ایجاد زیرساخت جهت جذب توریست و احداث هتل چهار ستاره با حضور بخش خصوصی، بررسی اماکن گردشگری و تاریخی در مجموعه سراب‌های این شهرستان شامل عباس‌آباد، پنجعلی، بلاغ و اسکان را نیز از برنامه‌هایی عنوان کرد که در دستور کار شهرستان قرار دارد و گفت: به دنبال پیگیری مشکلات کشاورزان و احیای کارخانه قند شازند هستیم. دستور لازم در این خصوص از معاون رئیس جمهور اخذ شده است.

عسگری پیگیری تقویت بودجه شهرستان، توجه به اورژانس شهر مهاجران و دو شیفته کردن درمانگاه مهاجران را نیز از برنامه های شهرستان عنوان کرد و گفت: استقرار دو دستگاه آمبولانس و نصب پنج دستگاه دیالیز در بیمارستان تامین اجتماعی شازند از اقدامات انجام شده است.

وی از پیگیری جهت رفع مشکلات دهیاری‌ها، تشکیل بانک اطلاعاتی مدیران شهرستان نظارت بر عملکرد مسئولان اجرایی، پیگیری مشکلات مسکن مهر و رفع نقاط حادثه خیز شهرستان، نظارت بر عملکرد پیمانکاران و تکمیل پروژه های نیمه‌تمام و برخورد با متخلفین حوزه آب و ساخت و ساز از طریق مراجع ذیصلاح خبر داد و گفت: استقرار امامان جمعه در تمامی شهرها در دست پیگیری است و بزودی این مهم در شهرستان های توره و شهباز عملیاتی خواهد شد.

عسگری بر لزوم رفع مشکلات اجتماعی از قبیل اعتیاد و طلاق و ایجاد زمینه ازدواج آسان به عنوان رویکردهای مهم در این شهرستان تاکید کرد و افزود: توجه به دانشگاه‌ها و امور بانوان، تعامل با شجره طیبه بسیج و حضور مستمر در شورای آموزش و پرورش به صورت مستمر در این شهرستان انجام می‌شود و در حال حاضر در حال ایجاد زمینه راه اندازی حوزه علمیه شازند از طریق هماهنگی و همکاری با امام جمعه و نماینده شهرستان هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: موافقت لازم جهت راه‌اندازی مجتمع آموزشی امدادی هلال احمر شهرستان در زمینی به مساحت 4500 مترمربع و خرید سه دستگاه خودرو و تامین نیروی انسانی اخذ شده و اجرایی شدن آن در دستور کار قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار