رئیس اداره تعاون روستایی بندرلنگه گفت: خرید تضمینی و توافقی گندم و جو از کشاورزان شهرستان‌های بندرلنگه، پارسیان و بستک آغاز شد.
کد خبر: ۲۰۷۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹ 06 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سیدمحمود صحرائیان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تاریخچه تعاونی‌ها در کشور اظهار کرد: تعاونی‌ها در ایران پیشینه‌ای در حدود 60 ساله دارد و تعاونی‌های روستایی و کشاورزی به عنوان مجموعه‌های چندمنظوره عام وارد پنجمین دهه حضور و فعالیت خود در روستاهای کشور شده‌ است.

وی افزود: تعاونی‌های روستایی پس از انجام اصلاحات ارضی در سال 1341 برای حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان که صاحب اراضی شده بودند شکل گرفت و پا به عرصه روستا گذاشت.

رئیس اداره تعاونی روستایی بندرلنگه اضافه کرد: با وجود شبکه گسترده تعاونی‌های روستایی و کشاورزی به عنوان دو بال توانمند دولتی، بخش کشاورزی در حصول اهداف استراتژیک خرید محصولات کشاورزی، تنظیم بازار و توسعه پایدار روستا نقش اساسی ایفا می‌کند.

صحرائیان با اشاره به توزیع میوه شب عید در غرب هرمزگان ادامه داد: از 27 اسفندماه سال 94 تا 14 فروردین‌ماه سال جاری 56 تن میوه در شهرستان‌های غرب استان هرمزگان توزیع شد که از این میزان میوه 26 تن در بندرلنگه، هشت تن در پارسیان و 19 تن در بستک توزیع شده است.

وی در پایان از خرید گندم و جو در غرب هرمزگان خبر داد و گفت: خرید تضمینی و توافقی گندم و جو از کشاورزان شهرستان‌های بندرلنگه، پارسیان و بستک آغاز شده است و کشاورزان می‌توانند برای کسب اطلاع بیشتر به اداره تعاون روستایی بندرلنگه مراجعه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار