در نشست خبری جهاد کشاورزی خراسان رضوی مطرح شد:
مدیر تنظیم بازار میوه و تره بار سازمان جهادکشاورزی، در نشست خبری این سازمان، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را مزیت این دوره طرح تنظیم بازار دانست و گفت: برای اولین بار در سطح کشور، با شرکتی خصوصی به عنوان مباشر قراردادی بسته شد و براساس آن، مباشر خود با هزینه و سرمایه شخصی اش اقدام به تأمین و خرید میوه کرد.
کد خبر: ۲۰۷۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷ 05 April 2016
به گزارش تابناک رضوی، حمیدرضاجوادی، حضور مجری و ناظر در کنار هم را از دیگر شاخصه های امسال دانست و تصریح کرد: حرکت سازمان جهاد به عنوان مجری و سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان ناظر در کنار یکدیگر، موضوعی بود که توانست دست سودجویانی که تا قبل از این، از خلاء های موجود در بازار بهره می جستند، کوتاه کند.
 
جوادی با بیان این مطلب که مراکز توزیع میوه در طرح تنظیم بازار رشد دو و نیم برابری داشته است، خاطرنشان کرد: مراکز توزیع در سال گذشته 28 تا 30 واحد توزیعی بود که امسال با دو و نیم برابر افزایش به عدد 130 واحد رسید.  
 
وی با بیان این مطلب که  کمیته نرخ گذاری بنابر مصوبات کمیته استانی این طرح، تشکیل جلسه داده و اقدام به قیمت گذاری کرد، افزود: کار توزیع و عرضه میوه در سطح بازار با رعایت اسناد بالادستی از 25 اسفند ماه آغاز و تا 15 فروردین 95 ادامه داشت.  
 
 مدیر تنظیم بازار میوه و تره بار سازمان جهادکشاورزی، با اشاره به اینکه تکرار این طرح برای دومین سال پیاپی، با رفع برخی نقاط ضعف نسبت به سال گذشته همراه بود، گفت: با مشارکت سازمان صنعت، 7 اکیپ بازرسی تشکیل شد که به کار نظارت پرداختند و با توجه به بالارفتن کیفیت سیب و پرتقال در امسال نسبت به دوره قبل، در مجموع رضایت نسبی در نظر سنجی ها وجود داشت و عرضه و تقاضا به صورت متعادلی تنظیم شد.  
 
حمیدرضا جوادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه توزیع میوه در این طرح احتمال قرارگرفتن در یک رقابت نابرابر برای میوه فروشان سطح شهر که جز طرح نیستند را تشدید می کرد، افزود: براساس مصوبات کمیته تنظیم بازار، با صنف بارفروشان خرده فروش سطح شهر مکاتباتی صورت گرفت که در بدو امر، اعلام آمادگی نکردند.
 
وی ادامه داد: براساس مکاتبات دیگری که با صنف میوه و تره بار و نیز اتحادیه میادین میوه و تره بار انجام شد، نزدیک به 80 واحد صنفی که تخلفاتی نداشتند، شناسایی شده و در کنار بازارهای میوه و تره بار شهرداری و نقاط سیار در سطح شهر، میوه های مورد نظر در اختیارشان قرار گرفت و اقدام به توزیع میوه کردند. 
 
جوادی افزود:حدود 400 تن از 3000 تن پرتقال و 300 تن از 1500 تن سیب باقیمانده که در روزهای آینده تعیین تکلیف خواهند شد.
برچسب ها: جهاد کشاورزی ، میوه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار