رئیس ستاد اقامه نماز گفت: درک عده‌ای از لذت اشتباه است و به همین دلیل زمان بچه‌دار شدن را به عقب می‌اندازند در صورتی که فرزند یکی از عوامل تحکیم خانواده محسوب می‌شود.
کد خبر: ۲۰۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳ 11 April 2015

به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محسن قرائتی در هجدهمین دوره طرح ملی «همسفر تا بهشت» در جمع زوج‌های دانشجو در حرم مطهر رضوی با اشاره به آیه 85 سوره اسراء«وَ ما اوتیتُم مِنَ العلم الّا قلیلًا» اظهار داشت: کلمه فارغ‌التحصیل را نباید به کار ببرید چرا که طبق آیه بالا علم پایان‌پذیر نیست لذا انسان باید از تمام ظرفیت خود برای کسب علم استفاده کند و نباید وقت خود را با کارهای بیهوده هدر دهد.

وی ادامه داد: بالا رفتن سطح علم و دانش نباید سبب غرور افراد شود چرا که این غرور مانع پیشرفت او می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه دانشگاه و آموزش و پرورش، میوه نارس و ناقص به جامعه تحویل می‌دهد، اظهار کرد: امروزه میلیون‌ها فارغ‌التحصیل بیکار در جامعه وجود دارند که اگر این مراکز هنری در کنار تدریس به آنها آموزش می‌دادند در صورتی که پس از اتمام تحصیلات استخدام نمی‌شدند می‌توانستند، شغلی را برای ایجاد درآمد داشته باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه به بالارفتن سن ازدواج در قشر تحصیل کرده اشاره کرد و افزود: ازدواج دبیرستانی بهتر از ازدواج دانشگاهی است یعنی پسران در سن 16 سالگی و دختران 13 سالگی باید ازدواج کنند.

 حجت‌الاسلام قرائتی خاطرنشان کرد: دین ما دین عقل و وحی است و ما باید برای داشتن زندگی شیرین،باید فعالیت و افکار خود را با آنها تطبیق دهیم، آداب و رسوم و قوانین تبلیغاتی که هیچ مبنای وحی و عقلانی در آن نیست را باید کنار گذاشت تا بسیاری از مشکلات زندگی حل شوند.

وی به اهمیت مسئله حجاب بانوان تأکید کرد و گفت: هر خانمی که با آرایش خود دل مردی را جذب کند، بدون شک خانمی نیز توجه و علاقه همسر او را جذب می‌کند، بنابراین خانم‌ها باید به عشق و علاقه زندگی خود تمرکز داشته باشند و انسانیت را با جمادات عوض نکنند تا منجر به حسادت زندگی دیگران نشود؛ مردان نیز باید غیرتمند بوده و زیبایی همسرش را تنها برای خود بخواهد.

حجت‌الاسلام قرائتی، نماز و عبادت را تشکری در برابر نعمت‌های بی‌شمار و بی‌نظیر خداوند دانست و خاطر‌نشان کرد: خدا هرگز به عبادات ما نیاز ندارد بلکه این ما هستیم که با نماز خواندن در امان خداوند هستیم لذا انسان نباید به غیر خدا تکیه کند همچنین اگر خدا نعمتی را به بنده‌ای نداد، باز هم نعمت و لطف او به شمار می‌رود به طور مثال اگر به نوزاد نعمت عقل داده می‌شد، بدون شک بسیار زجر می‌کشید.

این استاد حوزه و دانشگاه، فرزند را از عوامل تحکیم خانواده معرفی کرد و از زوج‌های جوان خواست تا هر چه زودتر صاحب فرزند شوند و یادآور شد: متأسفانه درک عده‌ای از لذت اشتباه است و به همین خاطر زمان بچه‌دار شدن را به عقب می‌اندازند.

حجت‌الاسلام قرائتی اظهار کرد: افرادی که کاری شروع کردند و با شکست مواجه می‌شوند هرگز نباید ناامید شوند بلکه باید مسیر خود را تغییر دهند چرا که خداوند موفقیت و پیشرفت زندگی او را در این مسیر جدید قرار داده است.

 وی با بیان اینکه رزق افراد تعیین شده است به اهمیت مسأله خمس در زندگی پرداخت  و سه حدیث را در این باره بیان کرد: امام جواد(ع) فرمود به شیعیان من بگویید، من ضامن هستم خمس بدهید مالتان کم نشود، امام کاظم(ع) نیز فرموده‌اند: اگر پول حقی را مانند خمس و زکات و امثال اینها ندهید، خدا به‌گونه‌ای زندگیتان را تاب می‌دهد که دو برابر آن را در راه باطل خرج کنید و امام رضا(ع) نیز می‌فرمایند: کسی که خمس ندهد ما اهل‌بیت در حق او دعا نمی‌کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان چند توصیه خطاب به جمع حاضر گفت: سعی کنید که هفته‌ای یک کتاب بخوانید، یک کتاب درباره اسرار نماز داشته باشید، تلفن یک اسلام‌شناس را برای آگاهی بیشتر داشته باشید و اگر در زندگی تلخی‌ها و زشتی‌هایی وجود دارد و کمبود محسوب می‌شود، همه توجه و انرژی خود را صرف آن نکنید بلکه به دنبال نقاطی برای رسیدن به کمال باشید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار