به گزارش تابناک سمنان،یک متخصص تغذیه گفت: بیماران دیابتی می توانند به جای استفاده زیاد از میوه ها که درصد قابل توجهی قند دارند از خیار که جز سبزیجات است استفاده کنند که قند کمتری دارد و به نوعی به عنوان میوه استفاده می شود.
کد خبر: ۲۰۶۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸ 04 April 2016
دکتر الهه قدس متخصص تغذیه در خصوص خوراکی هایی که افراد دیابتی می توانند استفاده کنند گفت: همه میوه ها مخصوصا میوه های ترش درصد زیادی قند دارد مخصوصا کسانی که اضافه وزن دارند یا کسانی که نتوانسته اند قند خود را کنترل کنند باید مراقب باشند و تنها 2 واحد میوه در روز مصرف کنند.

وی در مورد استفاده ازسبزیجات به جای میوه ها تصریح کرد: بیماران دیابتی می توانند به جای استفاده زیاد از میوه ها که درصد قابل توجهی قند دارند از خیار که جز سبزیجات است استفاده کنند که قند کمتری دارد و به نوعی به عنوان میوه استفاده می شود.

این متخصص تغذیه در مورد اندازه ی مصرف خشکبار گفت: در خشکبار هم یک دانه مویز به اندازه یک حبه قند، قند دارد و این طور به نظر می آید که قند کمتری داشته باشد اما این طور نیست و در کنار املاح و ویتامین، درصدی قند هم دارد و برای بیماران دیابتی مصرف زیاد آنها توصیه نمی شود.

وی با بیان اینکه در باور عامه تلقین شده است که می توانیم هر نوع مویز و کشمش و خرما را به هر اندازه مصرف کنیم و این ها قند طبیعی هستند، اظهار کرد: قند های طبیعی همان اندازه قند، حبه قند را دارند چرا که قند هم از چغندرقند و نیشکر گرفته می شوند و قند طبیعی هستند که استخراج شده و فقط ویتامین ها و املاحش را طی استخراج از دست داده است پس باید اندازه ی آنها را کنترل کرد.

قدس در مورد اندازه مصرف خرما و مویز و قندهای طبیعی گفت: دیابتی ها می توانند نصف خرما، یک دانه مویز و یا دو کشمش یا دو دانه توت خشک و یا یک دانه حبه قند را مصرف کنند و این اندازه برای هر بارمصرف چای است که بهتر است کسانی که مصرف چای زیادی دارند حتما مراعات کنند.

این متخصص تغذیه در مورد آثار خوردن چای زیاد گفت: البته مصرف چای هم نباید زیاد باشد چرا که چای خود مضر است و سبب دفع کلسیم می شود ضمن این که همراه آن مقداری قند می خوریم که این باعث پوکی استخوان و کمبود آب بدن می شود و الگوی خواب را به هم می ریزد و مخصوصاً بیماران دیابتی قند زیادی مصرف می کنند.


منبع:مرآت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار