معاون فرهنگی، هنری حوزه هنری همدان از آغاز اجرای برنامه‌های گرامیداشت هفته هنر و انقلاب اسلامی در همدان از ۲۰ فروردین ماه خبر داد و گفت: کتاب عکس «زمستان گذشت» در همدان رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۲۰۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶ 10 April 2015

معاون فرهنگی، هنری حوزه هنری همدان از آغاز اجرای برنامه‌های گرامیداشت هفته هنر و انقلاب اسلامی در همدان از ۲۰ فروردین ماه خبر داد و گفت: کتاب عکس «زمستان گذشت» در همدان رونمایی می‌شود.

به گزارش تسنیم؛ تیمور آقا محمدی در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی در حوزه هنری همدان اظهار داشت: برنامه‌های حوزه هنری همدان در این هفته با در نظر گرفتن افزایش ارتباط با مساجد، بقاع متبرکه، بسیج هنرمندان و غیره در برنامه‌هایی همچون هفته مستند انقلاب و تعمیم برنامه‌ها به شهرستانها با همکاری اداره کل ارشاد پیش‌بینی شده است.

آقا محمدی بیان کرد: ۲۰ فروردین ماه سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی است که در سال ۷۲ به مقام رفیع شهادت نائل شد و هفته هنر و انقلاب اسلامی از این روز آغاز و تا ۲۷ فروردین ماه ادامه دارد تا تبیینی برای انقلاب باشد.

وی افزود: به مناسبت این هفته حدود ۱۲ حوزه از نهادهای استان به اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده می‌پردازند که در این راستا حدود ۲۹ عنوان برنامه در نظر گرفته شده است.

آقا محمدی تصریح کرد: غبارروبی از مزار شهدای هنرمند در مریانج و دیدار با خانواده‌های آنها، دیدار با نماینده ولی فقیه، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در روز ۲۱ فروردین، برپایی میزگردی پیرامون هنر متعهد در سیمای مرکز همدان، برپایی نمایشگاه کتاب با تخفیف ۲۵ درصدی کتاب‌ها در فروشگاه در هفته هنر انقلاب و اطلاع رسانی از طریق پوستر از برنامه های این نهاد در حوزه روابط عمومی است.

وی افزود: با اداره ورزش و جوانان هماهنگ شده تا مسابقات برگزار شده در این هفته با عنوان جام شهید آوینی باشد، ضمن اینکه از کتاب عکس «زمستان گذشت» در این ایانم رونمایی و تقدیر از رسانه‌هایی که با حوزه هنری در سال ۹۳ بیشترین همکاری را داشتند از دیگر برنامه‌های اجرا شده توسط روابط عمومی حوزه هنری همدان است.

آقا محمدی بیان کرد: اختتامیه جشن فصلی همراه با تقدیر از نویسنده دفاع مقدس همدان بهناز ضرابی زاده و غلامرضا بکتاش و دیدار با خانواده شاعران متوفی (احد مسیبی و سید ابوالحسن روح القدس) نیز از برنامه‌های آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در همدان است.

وی از برگزاری کارگاه تحلیل فیلم( نمایش و تحلیل مستندی از شهید آوینی با حضور محمد علی فارسی) خبر داد و افزود: اردوی یک روزه هنرمندان واحد هنرهای تصویری به منظور بازدید از شهرک سینمای دفاع مقدس و شهر سینمایی غزالی نیز در این ایام برگزار می‌شود.

آقا محمدی با اشاره به اینکه هنرمندان همدان در حوزه نمایش صاحب نام هستند و فعالیت خوبی دارند، یادآور کرد: اجرای دو نمایش خیابانی در دوشهرستان ملایر و رزن به کارگردانی مهدی روزبهانی و مجید قدیمی، برگزاری کارگاه تخصصی ادبیات نمایشی با حضور سید حسین فدایی حسین از برنامه های در نظر گرفته شده در بخش نمایش است.

وی با اشاره به تقدیر از هنرمندان فعال و موفق واحد نمایش گفت: در این زمینه از نفرات برتر جشنواره تئاتر سراسری ماه، فروزان حسینی، آهنگساز و نویسنده برگزیده حسین صفی برای تولید تولید آلبوم رادیویی قافله سالار و مهدی چایانی برای تولید آلبوم‌های نقالی تجلیل می‌شود.

آقا محمدی تصریح کرد: غبارروبی مزار شهدای هنرمند استان و دیدار با خانواده‌های شهدای هنرمند توسط بنیاد شهید انجام و نمایش فیلم‌های شاخص دینی در مساجد همراه با حضور و معرفی هنرمندان انجام می‌گیرد.

وی از برگزاری نشست مبانی تئوریک هنر با موضوع «معنویت در هنر شهری» توسط شهرداری در همدان خبر داد و افزود: نامگذاری یکی از پارک‌ها خیابان‌ها، میادین و یا غیره به نام شهید سید مرتضی آوینی و تبلیغات محیطی و شهری درباره معرفی هفته هنر انقلاب اسلامی توسط شهرداری انجام می‌شود.

آقا محمدی اعلام کرد: برپایی مسابقه ادبی(نثر) با موضوع «خانواده من» درمورد سبک زندگی از منظر شهید آوینی توسط اداره کل آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری و برپایی مسابقه کتاب خوانی از یکی از آثار شهید آوینی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی همدان برگزار می‌شود.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار