کد خبر: ۲۰۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲ 08 April 2015
مدیرکل بهزیستی استان البرز از راه اندازی آزمایشی مرکز خانواده درمانی دراین استان برای نخستین بار درکشور خبرداد.
افروز بهرامی در گفت و گو با ایرنا افزود: این مرکز با هدف حفظ و انسجام هرچه بیشتر بنیان خانواده و کاهش آمار طلاق در این استان راه اندازی شده است.
وی با اشاره به آماربالای طلاق دراستان البرز ادامه داد: مراکز پیشگیری از طلاق نقش بسیار موثری درآگاهی بخشی به زوجین و حل مشکلات آن ها دارند لذا ایجاد چنین مرکزی در استان ضرورتی اجتناب ناپذیر بود.
مدیرکل بهزیستی استان البرز خاطرنشان کرد: افزایش آگاهی و انتخاب تصمیم مناسب برای ازدواج ، شناسایی و کمک به حل مسایل خانواده ، کمک بیشتر به قضات برای صدورحکم ، کمک به زوجین با هدف روابط مناسب قبل و بعد ازطلاق، کاهش تنش ها و استرس های ناشی از خانواده به منظور متعادل کردن جو عاطفی روانی خانواده از اهداف راه اندازی این مرکز به شمارمی رود.
وی، افزایش آگاهی های زوجین در رابطه با برخورد صحیح با فرزندان پس از طلاق، فراهم آوردن زمینه های مناسب تداوم ارتباط والدین با کودکان پس از طلاق، شناخت عوامل موثر در طلاق به منظور برنامه ریزی در جهت آگاهی سازی جامعه و کمک به زوجین برای آگاهی از حقوق خود از برنامه های این مرکز برشمرد.
بهرامی یادآورشد: این مرکز از نیمه دوم اردیبهشت ماه سال جاری به طور رسمی فعالیت خود را آغاز می کند و متقاضیان بصورت حضوری یا به همراه داشتن معرفی نامه های درون و برون سازمانی می توانند از خدمات این مرکز بهره مند شوند.
براساس گزارش های انتشار یافته میزان طلاق دراستان البرز بیش از 50 درصد بوده و با این آمار رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار