مسئول کانون‌های مساجد غرب هرمزگان گفت: 25 مسجد در شهرستان بندرلنگه،10مسجد در پارسیان و 5 مسجد دیگر در بستک در کنار کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.
کد خبر: ۱۹۹۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴ 17 March 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه، خلیل آسودی عصر امروز در حاشیه بازدید از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بندرلنگه اظهار داشت: مساجد وکانون‌های غرب استان هرمزگان شامل شهرستان‌های بندرلنگه، بستک و پارسیان پذیرای مسافران نوروزی با فراهم آوردن امکانات رفاهی و اسکان موقت هستند.
 
وی با اشاره بر ساماندهی  25 مسجد در شهرستان بندرلنگه و 10 مسجد در پارسیان و 5 مسجد دیگر در بستک در کنار کانون‌های فرهنگی و هنری و نمازخانه‌های بین‌راهی در تعطیلات ابتدای سال جدید، برگزاری مراسم لحظه تحویل سال نو نیز در این مساجد تصریح کرد: همچنین هماهنگی لازم با هیئت امناء مساجد سطح شهر و بین‌راهی در خصوص باز بودن مساجد در وقت نماز انجام شده است.
 
مسئول کانون‌های غرب هرمزگان اضافه کرد: در بحث مساجد اولویت را به مساجد بین‌راهی در جاده‌ها و محل‌های اقامتی مسافران قرار دارد که خدماتی را به این عزیزان ازجمله فراهم نمودن مکانی برای استراحت وسرویس‌های بهداشتی مناسب و در کنار مساجد محل اسکان موقت با همکاری دیگر ارگان‌ها فراهم شده است.
 
آسودی تصریح کرد: قبل از آغاز سال جدید با غبارروبی مساجد خود را آماده برای میزبانی مسافران و همچنین برگزاری نماز جماعت وجلسات خواندن قرآن کریم کرده‌ایم تا مسافران از فضای معنوی نیز بهره‌مند شوند 40 مسجدی که محل مراجعه مسافرین هستند یا در مبادی ورودی شهر قرار دارند به مدت بیشتری باز هستند تا زمینه رفاه مسافران نوروزی فراهم شود.
 
وی در پایان یادآور شد: بندرلنگه دارای 18 مسجد و حسینیه تاریخی است که ثبت میراث فرهنگی می‌باشند و مسافران نوروزی می‌توانند ساعاتی را برای بازدید، عبادت و استفاده از فضای معنوی این اماکن مقدس در این محل‌ها بگذرانند و بهره کافی را از این سفرها ببرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار