رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه گفت: در جهت اشاعه و ترویج فرهنگ زیست محیطی و جلوگیری از تخریب محیط زیست و آلودگی های آن یگان حفاظت این اداره با همکاری انجمن های زیست محیطی در حوزه استحفاظی این شهرستان به گشت و کنترل می پردازند.
کد خبر: ۱۹۸۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹ 15 March 2016

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ مختار خانی بیان اینکه طرح‌های نوروزی محیط زیست در سطح شهرستان ارومیه اجرا می‌‌شود گفت: استقرار اکیپ‌های سیار و ثابت در سطح شهرستان برای جلوگیری از تخریب محیط زیست و ارائه آموزش‌های زیست محیطی به مسافران نوروزی یکی از مهم‌ترین طرح‌های زیست محیطی است که در ایام نوروز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بازدید از موزه تاریخ طبیعی شهرستان ارومیه و آشنایی افراد با گونه های جانوری و گیاهی شهرستان از اهم برنامه های این اداره محسوب می شود، افزود: پایش و نظارت بر صنایع و مراکز تولیدی در راستای جلوگیری از آلوده کردن محیط زیست توسط واحد‌های آلاینده در این ایام تشدید می شود.

وی گفت: در راستای افزایش آگاهی مسافران و حفاظت از محیط زیست بروشور، عکس، کتابچه و سایر وسایل آموزشی در بین مسافران توزیع می‌شود.

خانی ادامه داد: برای جلوگیری از تخلف و برخورد قاطع با متخلفان حوزه محیط زیست کارکنان حفاظت محیط زیست این اداره در ایام نوروز در آماده باش کامل هستند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه با اشاره به اینکه برای روزطبیعت( 13 فروردین)، نیز برنامه زیست محیطی وجود دارد، گفت: عمده محل هایی که شهروندان برای گذران این روز حضور می‌یابند، پارک‌های درون شهری، دریاچه مارمیشو، دره شهدا معروف به دره قاسملو، حاشیه رودخانه و سد نازلو، حاشیه رودخانه باراندوز و بالادست سد شهرچایی و بخش سیلوانا است مامورین یگان حفاظت این اداره به همراه مامورین یگان حفاظت اداره کل نسبت به پخش کیسه های زباله و ارایه آموزش های زیست محیطی به گردشگران اقدام خواهند نمود.

وی با تاکید بر اینکه با این اقدامات شهروندان را به احترام به طبیعت دعوت می‌کنیم، افزود: یگان حفاظت محیط زیست نیز در روز 13 فروردین فعال است، همچنین از تشکل‌های زیست محیطی نیز در بحث آموزش و فرهنگ‌سازی استفاده می‌شود.

وی از هموطنان خواست هر گونه شکار و صید غیر مجاز، آتش سوزی ، تخریب محیط زیست و آلودگی های زیست محیطی را در اسرع وقت به سامانه رایگان 1540و شماره تلفن های 32380732و 8-33827706 در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار