مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران برنامه‌های زیست محیطی این استان در تعطیلات عید نوروز را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۹۶۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱ 12 March 2016
محمدهادی حیدرزاده، با اشاره به اینکه دو برنامه برای تعطیلات نوروز پیش‌بینی شده است، گفت: برنامه «مسیرسبز- ساحل پاک» یکی از برنامه‌های تعطیلات سال نو است که طبق آن قرار شده مجموعه کارهای فرهنگی شامل اطلاع‌رسانی و آموزش در محورهای مسافرخیز انجام شود.

وی اظهار کرد: در استان تهران با شروع سفرهای نوروزی در محورهای تهران-قم، تهران-دماوند و تهران-کرج با هماهنگی تشکل‌های زیست محیطی مجموعه‌ای از سی‌دی‌ها و بروشورها به منظور فرهنگ‌سازی توزیع می‌شود تا از تخریب طبیعت و ریختن زباله‌ها در مسیرها جلوگیری شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه برای روزطبیعت( 13 فروردین)، نیز برنامه زیست محیطی وجود دارد، گفت: عمده کلونی‌هایی که شهروندان برای گذران روز13 فروردین حضور می‌یابند، پارک‌های درون شهری است ولی در پارک‌های «سرخه حصار»، «خجیر» و «ورجین» نیز گردشگران حضور می‌یابند، بنابراین اداره محیط زیست استان تهران نسبت به آموزش از طریق بروشور و توزیع کیسه‌های زباله اقدام می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه با این اقدامات شهروندان را به احترام به طبیعت دعوت می‌کنیم، افزود: یگان حفاظت محیط زیست نیز در روز 13 فروردین فعال است، همچنین از تشکل‌های زیست محیطی نیز در بحث آموزش و فرهنگ‌سازی استفاده می‌شود.

حیدرزاده در پایان با بیان اینکه از طریق هماهنگی‌های صورت گرفته با صدا و سیما، مقرر شده در دو هفته منتهی به 13 فروردین زیرنویس برنامه‌های تلویزیونی در زمینه آموزش زیست محیطی شهروندان باشد، اظهار کرد: از جمله موارد آموزشی این است که شهروندان برای طبخ غذا از مکان‌های تعبیه شده برای روشن کردن آتش استفاده و در پایان تفرج نیز نسبت به خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار