به گزارش تابناک سمنان،اجتماع بزرگ فاطمیون با حضور هیات و اقشار مختلف مردم عزادار شهرستان دامغان همزمان با سالروز شهادت صدیقه کبری(س) در حسینیه اعظم حضرت اباالفضل(ع) این شهرستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۹۵۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳ 10 March 2016
در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی که عصر امروز با حضور امام جمعه، رییس اداره تبلیغات اسلامی، مسئول شورای هماهنگی، مسئولان و نمایندگان برخی هیات مذهبی در محل سالن جلسات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان برگزار شدٰ مقرر شد تجمع بزرگ عزاداران فاطمی از ساعت 10 صبح بیست و سوم اسفند‌ماه با حرکت دسته‌های عزاداری از امامزادگان جعفر و محمد(ع) به‌سوی حسینیه اعظم حضرت اباالفضل(ع) دامغان آغاز و سپس با برگزاری اجتماع بزرگ فاطمیون در محل این حسینیه و برپایی آیین‌های سوگواری به پایان می‌رسد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان، امام جمعه شهرستان دامغان در این جلسه با تاکید بر اینکه در همه شئونات از جمله آیین‌های سوگواری باید سیره اهل‌بیت(ع) را محور قرار دهیم، اضافه کرد: بی‌تردید قلب ما و همه دوستداران و فعالان هیات مذهبی برای شهیده والامقام ولایت می‌تپد، اما بی‌تردید فرهنگ عزاداری و مجالس سوگواری باید مدیریت شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با بیان اینکه در مجالس ایام فاطمیه باید مظلومیت حضرت فاطمه زهرا(س) و اهداف متعالی آن حضرت در دفاع از حریم ولایت بیشتر جلوه‌گر باشد، تصریح کرد: مفاهیم اصیل عزاداری اهل بیت(ع) در اسلام را باید بزرگداریم و بکوشیم نیات نذورات و وقف‌های خیران به سوی سنت‌ها و ارزش‌های حقیقی اسلامی سوق داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسین صبوری، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان نیز در این جلسه با بیان گوشه‌ای از فضیلت‌های شخصیت الهی حضرت صدیقه کبری(س) گفت: حضرت فاطمه(س) شهیده راه ولایت و امامت است و جان و هستی خود را در طبق اخلاص گذاشت و در راه حفظ اسلام ناب محمدی فدا کرد.

در این جلسه مسئولان و نمایندگان هیات مذهبی و هیات امناء به بیان نظرات و پیشنهادات خود در باب برگزاری هرچه باشکوه‌تر آیین‌های سوگواری ایام فاطمیه در حسینیه‌هاٰ تکایا و مساجد شهرستان دامغان و تجمع بزرگ فاطمیون در روز شهادت آن حضرت پرداختند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار